vermelding op internetbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirgis

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Ik heb een aantal websites gemaakt met Frontpage, geheel naar tevredenheid.
Ik loop nu echter tegen een probleem aan met de vermelding in de internetbalk van mijn site.
De ene (en juiste site) geef een vermelding zoals ik dat wil, namelijk: www.mijndomein.nl. Als ik online in deze website aan het bladeren ben blijft er in de internetbalk www.mijndomein.nl staan.

De andere site geeft bij het openen ook www.mijndomein.nl, maar als ik online ga bladeren verandert de vermelding in de internetbalk door een toevoeging te geven van de naam van de toegevoegde pagina. Bijv. www.mijndomein.nl/mijnpagina1.htm
en www.mijndomein.nl/mijnpagina2.htm etc. etc

Beide site zijn gemaakt met dezelfde versie van Frontpage 2002

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft of iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? :o

Alvast dank voor de moeite!

Groeten Dirgis

Hoi Dirgis,
Zou het kunnen dat je de eerste site met frames hebt gemaakt, en de tweede niet?
Maar wat is de precieze reden dat je geen vervolgpagina's in de adresbalk wilt laten zien?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
De links die je als voorbeeld bedoelde, zijn toevallig die van een bestaande domeinnaam > en die doet natuurlijk net niet wat jij bedoelde. ;)
Maar als je echte links hebt naar je twee sites, kan er denk ik een beter antwoord komen.

Hoi CSShunter,

Dank voor je antwoord.
Nee, ik heb beide sites niet met frames gemaakt. Ik werk alleen met tabellen, zodat alles net en keurig op de juiste plaats blijft staan. Ik maak als 1e een tabel van 800 en daarbinnen ga ik te werk.

Ik wil liever geen vervolgpagina's in de adresbalk, want dat vind ik simpelweg niet netjes staan. Plus daarbij, dat ik de reden niet weet; waarom de ene keer wél en de andere keer niet.:mad: Ergens moet naar mijn idee verkeerd gaan, maar natuurlijk ben ík degene die dat doet..:)

De site die is, zoals het naar mijn idee hoort te zijn, is: www.sigridwesterbaan.nl
De site die niet naar tevredenheid is, is: westerbaantaxi.nl

Groetjes,
Dirgis

Hoi CSShunter,

Dank voor je antwoord.
Nee, ik heb beide sites niet met frames gemaakt. Ik werk alleen met tabellen, zodat alles net en keurig op de juiste plaats blijft staan. Ik maak als 1e een tabel van 800 en daarbinnen ga ik te werk.

Ik wil liever geen vervolgpagina's in de adresbalk, want dat vind ik simpelweg niet netjes staan. Plus daarbij, dat ik de reden niet weet; waarom de ene keer wél en de andere keer niet.:mad: Ergens moet naar mijn idee verkeerd gaan, maar natuurlijk ben ík degene die dat doet..:)

De site die is, zoals het naar mijn idee hoort te zijn, is: www.sigridwesterbaan.nl
De site die niet naar tevredenheid is, is: westerbaantaxi.nl

Groetjes,
Dirgis

Ik bedoel natuurlijk; www.westerbaantaxi.nl

Hoi Dirgis,
Nee, ik heb beide sites niet met frames gemaakt.
Dus wie schetst mijn verbazing als ik de broncode van de eerste site sigridwesterbaan.nl bekijk:
HTML:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>sigridwesterbaan.nl</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET ROWS="*,0">
<FRAME SRC="http://www.sigridwesterbaan.com/" NORESIZE>
<NOFRAMES>
Your browser does not support frames.
</NOFRAMES>
</FRAMESET>
</HTML>
:) :) :)

En wat zien we als we intikken: www.sigridwesterbaan.com en dan naar Thailand gaan? :D

Dusdoende!
Het staat misschien voor sommige mensen niet zo netjes, zo'n langere regel in de adresbalk, maar het grote voordeel is dat je bezoekers ook het directe pagina-adres kunnen gebruiken. Dat kan voor verschillende doelen, bv.:
  • Het kan handig zijn om uit het complete webadres meteen te zien waar je op een site zit.
  • Een bepaalde bladzij uit een site kan je zo direct in de Favorieten zetten, als je die pagina regelmatig nodig hebt, en niet steeds de omweg vanaf de homepage wilt volgen.
  • Het is ook makkelijk om in een mailtje te zetten: "hé, moet je hier eens kijken!" en dan een rechtstreekse link naar die ene pagina die bedoeld wordt, i.p.v dat je een gebruiksaanwijzing moet geven hoe je vanaf de homepage van die site naar die ene pagina moet navigeren.
  • Hoe groter de site, en hoe meer submappen, des te makkelijker dat is. Probeer maar eens iemand in een e-mailtje uit te leggen hoe je bij de NS op de Bagagekluizen-pagina www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/alles-over-uw-reis/voorzieningen-op-het-station#bagage-id moet komen als je begint te klikken op de startpagina www.ns.nl. Over de telefoon kan ook, maar dan moet je wel alletwee voor de computer zitten en heel goed tegelijkertijd klikken. "Weet je wat, ik stuur wel even de link naar die bladzij!" ;)
  • Ook zoekmachines schijnen het leuker te vinden als er geen frames zijn.
Eigenlijk zijn er alleen maar voordelen bij het tonen van het complete webadres van de pagina's!

Groetjes,
CSShunter

Hoi CSShunter,

Allereerst, hartelijk dank voor je uitleg.
Ik begrijp nu waar "het probleem" zit.
Mijn site staat gehost onder ".com", mijn ".nl" adres is doorgelinkt naar deze.
Vandaar dat de een het wel doet en de ander niet. Ik had het hier niet in gezocht en er niet aan gedacht.

Maar dan het 2e gedeelte... ik begrijp het frameverhaal nog niet helemaal. Ik ben er van overtuigd een "simpele" pagina te hebben gebruikt en geen frame.... Ik heb het nog even nagekeken. Ga dat nog ff uitzoeken hoe dat zit:o Waarschijnlijk heb ik bij het openen van een nieuw web in het begin wél een framepagina gemaakt, maar tijdens het "freubelen" er later toch een enkele pagina gemaakt en die index.htm genoemd... Misschien zit die framepagina nog ergens "achter"??? :confused:
Ik ben het met je eens dat het soms tóch handig is om het hele verhaal op de adresbalk te hebben, maarrrrrrrr..... is het eventueel tóch mogelijk om het weg te laten? Of anders in ieder geval de extensie; ".htm"...???

Groetjes,
Dirgis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan