Goedemorgen,
Ik ben een beetje aan het stoeien met Excel om zelf "slimmer" te worden.
Nu heb ik het volgende.
Ik ben er nu een beetje achtergekomen hoe de voorwaardelijke opmaak werkt.
Ik vraag mij af of je ook iets van een als functie kunt maken indien bepaalde cellen een bepaalde opvulkleurhebben.
Ik ligt het kort toe, in mijn voorbeeld wil ik graag dat wanneer de opvulkleur in kolom A en B beide groen zijn, Excel de getallen die in deze kolommen staan vermenigvuldigd.
rij/kolom A B
1 5 6 (opvulkleur in cel A1 en B1 zijn beide groen, nu zou Excel in kolom C moeten zetten 30(5*6)
2 8 9 (alleen opvulkleur in cel A2 is in dit voorbeeld groen, nu hoeft Excel niks te doen)
3 7 3 (alleen B3 in dit voorbeeld groen, nu hoeft Excel ook niks te doen)
4 5 4 (de opvulkleuren A4 en B4 zijn beide niet groen, ook nu hoeft Excel niks te doen)
hopelijk heb ik het goed uitgelegd en kunnen jullie mij verder helpen!
Alvast bedankt
Gr. NESJA
Ik ben een beetje aan het stoeien met Excel om zelf "slimmer" te worden.
Nu heb ik het volgende.
Ik ben er nu een beetje achtergekomen hoe de voorwaardelijke opmaak werkt.
Ik vraag mij af of je ook iets van een als functie kunt maken indien bepaalde cellen een bepaalde opvulkleurhebben.
Ik ligt het kort toe, in mijn voorbeeld wil ik graag dat wanneer de opvulkleur in kolom A en B beide groen zijn, Excel de getallen die in deze kolommen staan vermenigvuldigd.
rij/kolom A B
1 5 6 (opvulkleur in cel A1 en B1 zijn beide groen, nu zou Excel in kolom C moeten zetten 30(5*6)
2 8 9 (alleen opvulkleur in cel A2 is in dit voorbeeld groen, nu hoeft Excel niks te doen)
3 7 3 (alleen B3 in dit voorbeeld groen, nu hoeft Excel ook niks te doen)
4 5 4 (de opvulkleuren A4 en B4 zijn beide niet groen, ook nu hoeft Excel niks te doen)
hopelijk heb ik het goed uitgelegd en kunnen jullie mij verder helpen!
Alvast bedankt
Gr. NESJA