• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vermenigvuldigen en optellen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsica

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik heb zolang niet meer in Excel gewerkt:
Ik heb een kolom b met aantallen en kolom c met prijs. hoe krijg ik de totalen in kolom d en de totale som onderaan kolom d.
Alvast bedankt voor de reactie

Mart

ook al heb je al lang niet meer in excel gewerkt, deze basisdingen zou ik toch onthouden
rij in kolom d:

=b?*c? (waarbij ? = rijnummer)

onderaan kolom B:

de knop Autosom of:

in NL versie van excel
=SOM(B?1:B?2) waarbij ?1 beginrijnummer, ?2 eindrijnummer

en EN versie van excel
=SUM(B?1:B?2)

Groeten,

Maikel

In Excel naar help. Klik op index en geef sleutelwoorden SOM() resp. PRODUCT() in. Klik bij elk op zoeken. Duidelijker dan dat kan je het haast niet krijgen.
Joop

Hoi Mart,

lukt het al?

het eerste aantal staat bv in cel B2 met in cel C2 de prijs
de formule in cel D2 wordt dan =B2*C2
druk enter of tap en je formule is een feit
ga nu weer op D2 staan en je hebt nu een dikke zwarte rand met rechtonder een zwart blokje (de vulgreep)
als je daar met je muis op gaat staan je linker muisknop ingedrukt houd en vervolgens naar beneden sleept tot waar de formule nodig is ben je in 1 keer klaar

Nu het totaal nog .... ken je 'm nog die op zijn kant liggende M op je werkbalk ga op de cel staan waar het totaal moet komen en klik vervolgens op die op zijn kant liggende M
en zie daar in 1 keer klaar.

succes en mocht je nog vragen hebben je weet ons te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan