• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vermenigvuldigen met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinsr

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2015
Beste mensen,

Ik zit nu een tijd te prakkeseren over een vraagstuk. Wellicht dat er iemand is die hier snel een oplossing voor heeft:

Ik heb een voorbeeld ( met 2 fondsen ) in de bijlage gedaan.
Uitgangspunt is dat er ongeveer nog 10 fondsen bijkomen.

Het gaat om het volgende:

Er zijn verschillende fondsen waarin je een aandeel in kan nemen. (Kolom G geeft de omvang aan.)
Per fonds zijn er 5 verschillende regio's waarin belegd wordt. (Kolom D)
Nu wil ik in kolom i een samenvatting maken.

Dit kan ik doen door: Kolom G te vermenigvuldigen per fonds, met de regio 's vermeld in kolom D. Uiteindelijk de uitkomsten van de fondsen bij elkaar optellen zodat er een gemiddelde uitkomt. Dit is prima te doen voor 2 fondsen. Nu vroeg ik mij ook uit belangstelling af of er een formule is die de regio's in kolom D kan inlezen, kan vermenigvuldigen met de omvang (G) en kan optellen bij een de andere fondsen?

Indien dit niet mogelijk is hoor ik dat ook graag. Misschien iets te veel voorwaarden

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Prinsr.

Zoals je vraagt wil je het overzicht schaalbaar hebben ivm uitbreiding naar meerdere fondsen, voor schaalbaarheid is het prettig als er een goede data structuur is. Lijkt me een goed idee om de gegevens in een tabel in te voeren.

Hiernaast is het de vraag hoe je de gegevens invoerd, komen deze op periodieke basis als down/upload of vul je deze handmatig eens in de x tijd in?

Op moment vindt het voorbeeld beetje te warrig om er een zinnig woord op te zeggen.

Kan jij de gegevens verder uitwerken in een tabel kunnen we daarna hier met zijn allen bekijken of we er wat formules achter kunnen plaatsen?

Ga ik doen, ik zal alle info er verder in zetten. handmatig invoeren is voor nu voldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan