vermenigvuldiging in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik Kooistra

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Beste mensen,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb een database met de naam "Klanten" met daarin o.a. een kolom met gewerkte uren en daarnaast een kolom met het uurtarief. Ik wil nu graag een vermeningvuldiging maken van de uren maal het uurtarief en de uitkomst weer in een kolom in dezelfde tabel terug plaatsen.
Lijkt mij simpel, maar ik kom er niet uit.
Ik heb al geprobeerd om dit met een toevoeg en een tabelmaakquery te doen.
Ik krijg alleen de nieuwe kolom met het resultaat niet te zien in de bestaande tabel. En bij de tabelmaakQuery loop ik tegen het onderstaande probleem aan.

Het doel is, om in een mailmerg pagina in Word zowel de uren, uurtarief als de uitkomst te laten zien.
In Word kan ik dus wel de twee bestaande velden uit de tabel "Klanten" invoegen, maar ik krijg dus niet de nieuw gemaakte tabel van de tabelmaakquery te zien en kan dan dus de uitkomst niet in het Worddocument plakken.
De oplssing zou dus zijn om net als in Excel gewoon een kolom op te nemen met daarin een vermenigvuldigingsquery, maar dat werkt niet.

Ik doe natuurlijk wat fout, maar wat?

Ik gebruik Access 2003.

Ik hoop dat het probleem duidelijk is en dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Erik Kooistra

Dit zijn proces gegevens en die moet je niet opslaan. Maar als je dat toch wilt:
Code:
UPDATE Klanten SET Salaris = [Uren] * [Uurtarief];
Als je deze query runt dan is het veld Salaris gevuld met uren maal tarief.

Hallo Erik,

gegevens die je af kunt leiden uit andere gegevens sla je in de regel niet op in tabellen.
Maak een query waarin je een berekend veld toevoegt.
Sla de query op en voeg de query samen met je Word document.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan