Beste leden,
Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat ik deze vraag in de juiste rubriek heb geplaatst. Mijn kennis van html/php/javascript e.d. is quasi niets.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor volgend probleem. Ik ben een webshop aan het maken en nadat mijn klant heeft afgerekend, krijgt hij een bevestigingsemail toegestuurd.
In deze email staat er welke artikels hij bestelt heeft, de hoeveelheid en de eenheidsprijs. Deze gegevens worden verzameld vanuit een database. Deze gegevens terugvinden en de email verzenden werkt allemaal perfect.
Maar:
Op welke manier kan ik automatisch een berekening laten uitvoeren zodat ook de totaalprijs per eenheid wordt weergegeven? (dus: hoeveelheid x eenheidsprijs) Indien mogelijk ook ineens afronden op 2 cijfers na de komma.
Dit is wat ik tot hiertoe heb:
<thead>
<tr>
<th style="padding-right:10px; text-align:left;">Description</th>
<th style="padding:0 5px; text-align:center;">Quantity</th>
<th style="padding:0 5px; text-align:center;">Unit price</th>
<th style="padding:0 5px; text-align:center;">Total</th>
</tr>
</thead>
<tbody>
%foreach%
<tr>
<td style="padding-right:10px;">%product%</td>
<td style="padding:0 5px; text-align:center;">%qty%</td>
<td style="padding:0 5px; text-align:right;">%total%</td>
</tr>
%endforeach%
</tbody>
Ik veronderstel dat ik een extra regel <td style="padding:0 5px; text-align:right;">HIER EEN FORMULE</td> moet toevoegen.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Mvg
Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat ik deze vraag in de juiste rubriek heb geplaatst. Mijn kennis van html/php/javascript e.d. is quasi niets.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor volgend probleem. Ik ben een webshop aan het maken en nadat mijn klant heeft afgerekend, krijgt hij een bevestigingsemail toegestuurd.
In deze email staat er welke artikels hij bestelt heeft, de hoeveelheid en de eenheidsprijs. Deze gegevens worden verzameld vanuit een database. Deze gegevens terugvinden en de email verzenden werkt allemaal perfect.
Maar:
Op welke manier kan ik automatisch een berekening laten uitvoeren zodat ook de totaalprijs per eenheid wordt weergegeven? (dus: hoeveelheid x eenheidsprijs) Indien mogelijk ook ineens afronden op 2 cijfers na de komma.
Dit is wat ik tot hiertoe heb:
<thead>
<tr>
<th style="padding-right:10px; text-align:left;">Description</th>
<th style="padding:0 5px; text-align:center;">Quantity</th>
<th style="padding:0 5px; text-align:center;">Unit price</th>
<th style="padding:0 5px; text-align:center;">Total</th>
</tr>
</thead>
<tbody>
%foreach%
<tr>
<td style="padding-right:10px;">%product%</td>
<td style="padding:0 5px; text-align:center;">%qty%</td>
<td style="padding:0 5px; text-align:right;">%total%</td>
</tr>
%endforeach%
</tbody>
Ik veronderstel dat ik een extra regel <td style="padding:0 5px; text-align:right;">HIER EEN FORMULE</td> moet toevoegen.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
Mvg