Verminderde functionaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maat

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
6
Bij het opstarten van en product van office xp SB (word excel) krijg ik de melding dat Microsoft Office XP Small Business zich in de verminderde functionaliteit bevindt. Er is dan geen mogelijkheid op het pakket opnieuw te activeren en vervolgens kunnen we dus niks meer doen in office. we hebben een officiële licentie en ik heb ook al contact gehad met Microsoft,, maar die knuppels hadden geen oplossing voor me.

Wie weet dat 1 van jullie dat voor me heeft!?
 
Ja maar het kan toch niet zo zijn dat als ik een licentie heb voor Office XP dat deze licentie kan verlopen??..... Bij microflop vragen ze mijn allemaal dingen die allang zelf had bedacht, maar dat werkt dus voor geen meter. Volgens mij zitten daar gewoon een paar studenten die wat van computers afweten en gewoon de standaard vragen stellen en als dat het niet is dan weten ze het niet meer!....... Maar genoeg gezeurd over microsoft. Ik heb inmiddels office opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat mocht niet baten!
 
Heb je het speciale nummer voor productactivering al gebeld: 0800-0233487? Heb je wellicht iets ingrijpends veranderd in de hardware van de computer? Als ik het me goed herinner kan het dan misgaan met de productactivering, omdat je machine voor een nieuwe computer wordt aangezien, waarvoor een nieuwe licentie vereist is.
 
Het gaat om een Notebook. We hebben op dit moment 12 van deze notebooks in gebruik met allemaal exact dezelfde configuratie!
 
Al deze licenties lopen al een jaar of 3 ,want dat is ook de leeftijd van de notebooks.
 
Geplaatst door Maat
Al deze licenties lopen al een jaar of 3 ,want dat is ook de leeftijd van de notebooks.
Hai, :D

De licenties van Office ook???

Dat is raar want Arthur heeft het goede antwoord al gegeven. Dit is puur een activeringsvraagstuk...

Maar 3 jaar vindt ik ook raar. Deze verminderde functionaliteit treed op als je niet binnen 50 keer (per programma) openen van het programma deze geactiveerd is!

Binnen 3 jaar lijkt het mij dat je daar al ruim over zou moeten zitten...

Stond er ook niet een dergelijk verhaaltje bij bovenstaande melding:
U mag Office een bepaalde tijd uitvoeren zonder het
programma te activeren. Na afloop van deze periode wordt
Microsoft Office automatisch uitgevoerd in de modus van
verminderde functionaliteit. In deze modus kunt u geen
nieuwe documenten meer maken noch wijzigingen opslaan in
bestaande documenten, en zijn andere functies mogelijk
evenmin beschikbaar.

De bestaande Office-bestanden en -documenten worden
ongemoeid gelaten. U kunt deze modus eenvoudig opheffen
door de instructies in de weergegeven vensters op te
volgen.
Als dit allemaal het geval is moeten ze bij Microsoft toch zeker wel hun eigen productbeveiliging herkennen?? (Als je deze nieuwe info er allemaal bij verteld)

Succes in ieder geval! :thumb:
 
Wij hebben voor onze onderneming een 12 tal notebooks met daarop office xp sb. Deze notebooks zijn allemaal +/- 3 jaar oud. Zolang staat office er dus ook al op en deze zijn allen toendertijd geactiveerd. Office wordt bijna dagelijks gebruikt dus die 50 keer gebruiken limiet zijn ze al ruimschoots voorbij

Ik heb inmiddels weer contact gehad met microsoft en daar wisten ze mij te vertellen dat, aangezien het OEM producten zijn, ik contact op moest nemen met de leverancier. Oftwel ze kunnen of willen mij niet helpen.

Tevens heb ik ergens een verhaal gelezen dat als word of excel er in 1 keer uitknalt dat het dan in de verminderde functionaliteit kan blijven hangen.???
 
Lees dit eens (in het Engels, komt uit dit artikel: http://www.informationweek.com/story/IWK20010816S0015). Controleer met name of er iets veranderd is in de lijst met hardware. Dat zou tot het verlies van functionaliteit kunnen leiden:

When you register XP software, the registration process creates and sends to Microsoft a unique 50-digit numeric fingerprint or code. The code is a combination of the serial number of your copy of XP, plus additional information about 10 major hardware elements in your system. According to the German software firm Fully Licensed, which reverse-engineered the beta XP registration codes (see WPA Resource Center), the hardware "hash" code is based on the following information from your PC:

CPU serial number
CPU model number/type
Amount of RAM in the system
Graphics adapter hardware ID string
Hard drive hardware ID string
SCSI host hardware ID string (if present)
Integrated development environment controller hardware ID string
MAC address of your network adapter
CD-ROM drive hardware identification string
Whether the system is a dockable unit (e.g. a notebook) or not
But that's not all. Even when it's been fully registered, the WPA component wakes up from time to time. It verifies that it's on the original system where it was first installed, and it "phones home" to check with the central Microsoft database to make sure it's still, indeed, a registered copy.

If the WPA discovers that it's no longer on the system where it was originally installed, or if the Microsoft database at the other end of the phone-home connection says you're not registered, then reduced-functionality mode kicks in.

But note: The WPA software identifies the PC on which it's loaded by the "hash" code of the 10 hardware elements listed above. So if you perform a major upgrade on your PC (say, you installed a new motherboard) the WPA software will assume it's been pirated to a new PC and drop to reduced functionality mode. That will happen even if you're the legitimate license holder working on your own PC, with absolutely no pirating going on. Under the original WPA plan, you'd then have to contact Microsoft by phone, hat in hand, to ask for a new activation of the product you already paid for and registered. It's positively Dickensian: "Please, sir, I want some more."

As you might imagine, many users are incensed at this level of monitoring, intrusion, and control by Microsoft. Some are upset at the inconvenience this represents; others are deeply worried about the privacy-invading "Big Brother" nature of the system. There's even a grass-roots campaign to petition Microsoft to change its WPA process.
 
Uhhmm, een moeilijk probleem.
Wat ik vaker tegenkom op internet is problemen veroorzaakt door Taskvision (.NET) in combinatie met Win2000 (XP) en office. De enige oplossing die ik tot nu toe tegenkom....alles eraf halen (formatteren dus) en opnieuw beginnen.
Dit geldt natuurlijk alleen als je Taskvision gebruikt.
 
Opgelost!!........

Dat verhaal over die gegevens die worden meegestuurd vand e hardware etc. zette mij aan het denken. Ik heb een paar weken terug de hard disk eruit gehaald en in een andere notebook geplaatst. Hierdoor waren de gegevens die volgens dit verhaal worden meegstuurd natuurlijk veranderd en klopte het niet meer met de gegevsn zoals deze waren te tijde van de eerste activering.

Ik heb nu office eraf gehaald. Alle bestanden weggegooid. Ook in het register alle office mappen verwijderd en vervolgens office opnieuw geïnstalleerd. En voila het werkt weer!!

mensen ik zou zeggen BEDANKT voor het meedenken!!:thumb:
 
hahaha ja dat kan ook een reden zijn...fijn dat je eruit bent gekomen! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan