vermoedelijk geinfecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
een vriend van mij(63 jr.) heeft na het downloaden van een program op Cnet(sourforce) plotseling een probleem.
eerst kreeg hij een melding zij hij dat hij zijn pc moest heropstarten,toen hij dat had gedaan ging zijn scherm op zwart en toen hij weer beeld had waren er maar drie iconen over.
hij probeerde te scannen maar dat ging niet toen heeft hij een systeem herstel geprobeert maar dat lukte ook niet,toen probeerde hij met de meegeleverde cd,s zijn pc weer terug te brengen in de originele staat maar ook dat lukte niet.
Ik heb een kijkje genomen en merk dat de pc maar niet wil opstarten ,zelfs veilige modus lukt niet .Het begint als een normale start maar dan wanneer windows wil starten bigint het weer overnieuw.
Heeft iemand een vermoeden wat er hier aa de hand kan zijn?
 
heb ik gedaan maar wilde niet lukken toen heb ik de hardeschijf eruit gehaald,geplaatst als slave in een andere pc,en toen de procedur herhaald maar dan de schijf niet als opstart cd gebruikt maar gewoon om die geinfecteerde schijf met verschillende progjes van de cd te scannen .toen werden er twee trojans gevonden..
toen een checkdisk uitgevoerd en daarna de schijf terug geplaatst in de pcc.het werkt nu weer normaal.
maar wat me verbaasd is dat de man als virus scanner een gekochte,voledig geupgrade versie van Mcafee heeft en toch.is hij geinfecterd geraakt.
Ik gebruik Microsoft security essentials en die vond wel de trojans ...het blijft dus gissen welke de beste is.
Maar iniedergeval bedankt ik heb nu een mooie Boot cd met veel bruikbare progjes.nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan