vermoeden voeding stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimineluz

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Goedenavond allemaal,

Sinds een tijdje heb ik regelmatig dat mijn pc op een willekeurig moment uitvalt. Er komt geen blauw scherm. Vermoed dat de power wegvalt. In de logboeken staan ook criticals met dat de kernel power(dat deze weg is gevallen). In eerste instantie dacht ik dat het aan de processor lag omdat deze vrij hoge temps had. Deze vervangen door een scythe cooler en nieuwe koelpasta. Helaas geen succes pc valt nog regelmatig uit. Soms een week niet en soms 3 a 4 keer op een dag. Ik vermoed dat de voeding stuk is? voordat ik een nieuw onderdeel ga bestellen kan iemand bevestigen dat de voeding stuk is of dat er andere oorzaken kunnen meespelen (voeding is inmiddels 4-5 jaar oud)

mvg, Nielspower.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Type foutje in titel :D maar misschien even een ander voeding proberen welke voeding en hardware heb je?

Excuus haha, er zit nu een standaard 460W voeding in van Sirtec (oud dus toe aan vervanging). Wou een iets zwaardere kopen voor eventuele uitbreidingen in de toekomst.
suggesties?
Had zelf ook al even gekeken naar volgende voedingen.
Cooler Master GX Lite 600W
OCZ ModXStream Pro 600W (modulair)

Hoi,

Zou voor ocz gaan niet dat cooler master slecht is maar in dit geval wel en je weet dat je kan aanpassen he je titel dan;)

Oke even gedaan :)
Maar je vermoedt ook dat de voeding zijn laatste dagen geteld heeft? :)

Hoi,

Ja dikke kans dat het de voeding is niet ergens een voeding om te proberen dan weet je het zeker.

miss klinkt het gek maar kijk is het energiebeheer in je windows,,
had ook precies hetzelfde probleem,
zet je energiebeheer op hoge prestaties en dan: geavenceerde energie instellingen wijzigen,,

dan energiebeheer voor precessor en dan minimale processorstatus op minimaal 25 procent wat bij mij heeft geholpen,
mijne stond volgensmij op 10 procent en de clocks sprongen van hot naar her, sinds die wijziging viel die niet meer uit,,

wat je ook zal kunnen doen is als je een custom videokaart hebt ff die drivers herinstalleren, anders moet je is proberen om je voeding te vervangen

mvg, pyro

Dankjewel Pyro ik zal het eens proberen.
Meestal als de pc wat meer prestaties moet leveren valt de pc uit. (gamen).
voeding vervangen is nooit verkeerd.
Ik zal de status op opgelost zetten bedankt voor alle info :)

is goed en,, je zal idd merken dat je pc als het niet werkt met die instellingen alsnog wat stabieler is

graag gedaan he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan