Vermoeiend, Planet Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiborv

Inventaris
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
19.157
Besturingssysteem
Windows, Linux
Office versie
365
Zoals sommigen wel weten maak ik regelmatig gebruik van Usenet (nieuwsgroepen). Helaas knalt constant de verbinding met de server eruit (Server error). Hierop dus een mailtje gestuurd naar planet.
<hr>

Vraag
#_Onderwerp: verbindingsprobleem
#_Vraag: Ik maak regelmatig gebruik van usenet. Tot mijn grote irritatie krijg ik zeer regelmatig een time-out vanaf de server, zelfs met een wachttijd van 5 minuten of langer. Andere verbindingen (http/ftp/mail) lopen wel gewoon goed.

Die lange time-outs zijn vooral vervelend bij download's in de nachtelijke uren, je komt er zo laat achter en dat is zonde van de tijd.

Wat gaat er fout? (Mijn verbinding is zeker in orde, time-outs komen van de servers af).

Direct nog maar een opmerking, ik heb, net als velen met mij, geen tussenvoegsel in mijn naam, het is echter wel een verplicht veld.. Raar/dom hoor.

<hr>
Het antwoord van Planet:

Geachte heer/mevrouw,

Helaas kunnen wij uw vraag niet beantwoorden, aangezien deze buiten de ondersteuningsvoorwaarden van Planet Internet valt. U kunt het beste contact opnemen met de leverancier of fabrikant van het product.

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet
<hr>

3x raden wie de leverancier van het product is.... Precies..

Bij Planet Internet weten ze kennelijk zelf niet wat ze hebben :rolleyes:

Dat van het tussenvoegsel is ook lekker snugger, ik heb er geen, het is echter wel een verplicht veld in het formulier.. Arch...
 
Planet is de grootste provider van nederland toch? Mja als ze dan met zulke antwoorden komen weet ik genoeg.

Is te hopen dat de support bij demon beter is als ik dec/januari hop.

Stuur ze gewoon een link naar deze pagina, missschien dat een beetje in het oog vallende negatieve publiciteit wat betere support doet aanwakkeren:D
 
Laatst bewerkt:
Reactie van planet internet, deel twee:

Geachte heer/mevrouw,

Zoals reeds door een collega aangegeven ondersteunen wij Usenet niet.
U kunt het beste via het Internet (www.google.nl) uitzoeken hoe u er mee dient om te gaan.

En uw leverancier is diegene waar u uw computer heeft aangeschaft.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

<hr>

Mijn antwoord weer:

Dit is werkelijk onbegrijpelijk. Jullie hebben Nieuwsgroep-servers, die zijn van Planet internet en hebben Planet Internet Domeinnamen. Die onderhouden jullie zelf. Die zijn van Planet Internet. De verbinding met deze servers wordt door de SERVER VAN PLANET telkens onderbroken. Waarom ondersteunen jullie je eigen servers niet? Usenet is geen programma, Usenet is een onderdeel van het internet. Een dienst die jullie aanbieden en dus ook ondersteunen.

Wat mijn systeem er mee te maken heeft is niet te begrijpen, deze werkt als een tierelier. De verbinding met internet is ook goed. Wat een leverancier is weet ik ook wel, Planet Internet LEVERT de optie om gebruik te maken van hun usenetservers..

Ik heb het angstige vermoeden dat jullie geen enkel idee hebben wat jullie in huis hebben en nog minder weten wat Usenet inhoud.

Om even naar een pagina van jullie zelf te verwijzen: Nieuwsgroepen! waarin jullie aangeven geen ondersteunig te bieden bij het plaatsen van berichten. Wel, ik plaats geen bericht, jullie servers (die van Planet dus) knallen er steeds uit.

Ik hoop dat jullie serieus met deze klacht om kunnen gaan.

T. Visser
 
Laatst bewerkt:
zelfde klacht gehad.
zo'n vraag is gewoon te moeilijk
ze kunnen alleen maar e-mailtjes ondersteunen.
de rest komt in de cursus van 2005
-
 
Ik krijg weer wat vertrouwen, een beetje, maar het begin is er..

Geachte heer/mevrouw,

Krijgt u deze time-outs op bepaalde tijdstippen? Ontstaan deze problemen bij de binaries.news.planet.nl of de nova.planet.nl newsserver of bij beiden?

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet
<hr>

Kennelijk iemand met meer kennis van zaken..
 
Laatst bewerkt:
Klagen werkt :D
 
klagen bij de HD heeft geen zin

Er wordt veel geklagd op de newsgroepen.
bv planet.ads of planet.nova (alleen via nova.planet. nl te bekijken.)

Daar wordt beter geluisterd.
 
Ik weet het, daar laat ik ook regelmatig iets van mij horen. Maar ik ben wel van mening dat de helpdesk van Planet beter opgeleid moet worden en bij usenet niet direct denkt aan een programma ipv. een dienst.

De helpdesk is er niets voor niets..
 
we moeten niet te veel verwachten van de studentjes die in hun vrije studietijd, en na de cursus hoe bedien ik de computer dat ze te veel kennen.
Het zijn eigenlijk maar simpele telefonistes.

Ik heb zelf ook op een vergelijkbare HD gewerkt.
De meeste die daar werkten werkten via een soort klapper, met daarin storingen en hoe die op te lossen.
Kennis is dan niet echt aanwezig.
 
Ik weet precies hoe het bij planet zit, ik werkt als systeem specialist bij SNT, SNT is een callcenterbedrijf die de helpdesk voor Planet doet, allemaal met KPN verweven. Ik weet zelfs waar ze zitten, ik kom er regelmatig :D
 
Geachte heer/mevrouw,

De newsserver nova.planet.nl bevindt zich nog in een testfase welke spoedig afgerond zal zijn. Tot die tijd kunnen er nog time-outs optreden.

Met vriendelijke groet,

Customer Services
Planet Internet

<HR>
zo moeilijk was het dus nog niet, wel weer een baggerantwoord waar je dus niets mee kunt, maar vooruit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan