vermoeiend...zo traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Okee...hallo allemaal!

Mijn computer is very TRAAG en ik geloof dat ik het zoeken naar oplossingen in instellingen, progjes e.d. een beetje zat begin te worden nu!

Ik heb dit ding zo'n twee jaar geleden gekocht en ga me steeds meer irriteren aan het ongelofelijke TRAGE tempo waarin de meest simpele handelingen worden uitgevoerd!

Zeker nu ik binnenkort tijdelijk afhankelijk ga worden van een analoge telefoonverbinding met internet, vrees ik met deze computer voor de snelheid waarmee ik mijn dingen kan doen (en dus voor de kosten van mijn eerst volgende telefoonrekening).

Om een lang verhaal kort te maken, het is tijd voor wat aanpassingen aan mijn computer. De systeemconfiguratie:

Packard Bell Club 2705c

Processor: Celeron 700 Mhz
RAM: 64MB dynamisch gedeeld met video (DVMT)
Videogeheugen: Intel i810-L Direct AGP-Dynamisch Video
Harde schijf: 20 GB
Moederbord: Houston
Modem: 56kbps V.90 Data Fax
Geluidskaart: 64Voices Stereo Sound

Kan iemand mij vertellen wat hierin is om te bouwen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om hier een andere (snellere) processor in te knallen i.c.m. meer geheugen?

Of kan ik beter meteen gaan sparen voor een nieuwe computer?

Alvast bedankt!

Groeten Pingwing
 
kunnen we m.i. redelijk kort over zijn :

aandelen Appie Heijn kopen, 6 maanden bewaren en weer verkopen. Van de winst koop je een nieuwe pc.
 
Iets meer geheugen (128MB of zo) zal zeker helpen.
 
Als je hem uitbreid denk er dan wel goed aan dat niet alles werkt met packerd bell. Ik had dat probleem ook en dus maar een andere computer gekocht. :confused:
 
Meer intern geheugen inzetten en Win2k draaien draait als een zonnetje ;)
 
Alles werk t met PB ik had een Imedia 600 mhz celeron met 15 gig hd en 64 mb intern win 98

Ne draaid mijn PB met 384 mb intern 40 gig HD en een 32 mb videokaart !!
Als een zonnetje met XP pro !!
 
Okee...thanks voor de reacties!

Maar krijg ik met uitbreidingen niet dat gezeik dat het moederbord te oud is en nieuwe componenten dus niet passen...dus nieuw moederbord en dus uiteindelijk zulke hoge kosten dat ik net zo goed een nieuwe pc kan kopen?!

Of ben ik nu gewoon even tijdelijk en plaatselijk te negatief gestemd en valt dat allemaal wel mee?

Gr. Pingwing
 
H ackard H ell

Mijn ervaringen met Hackard Hell zijn te triest voor woorden.
Zeker waar het uitbreidingen betreft.
Ik heb gelukkig nu een andere puter, dus voordat je veel geld uitgeeft aan mobo,geheugen en'/of andere zaken zou ik ff rekenen want voor bijna het zelfde geld heb je een compleet nieuwe machine.
BiGWXXL
 
Jij zit met je mobo in het zelfde schuitje als mij een andere proccesor lukt niet omdat de celleron na de 1.0 ghz een andere strucktuur heeft gekregen ! En wil je een P4 of een nieuwere celleron ( of AMD ) dan moet je mobo vernieuwen en je voeding omdat die dan 300 watt nodig heeft. Dus om een lang verhaal kort te maken je kan beter een nieuwe pc kopen zonder monittor muis toetsenbord en cd speler brander (kijk hiervoor eens op www.jouwpc.nl). :D
 
Hmmmm...duidelijk.

Eigenlijk niet wat ik WILDE horen natuurlijk, maar wel iets waar ik wat aan heb.

Maar ik was er al bang voor... en dus voorbereid!
Heb ik in ieder geval weer een reden om goed te sparen :-0

Nogmaals thanks voor de reacties!

Gr Pingwing
 
bartb112 dit vind ik een beetje onzin,

een Celeron 700Mhz kan nog prima draaien
dat het ERG langzaam gaat kan ik me voorstellen er zit MAAR 64MB grhrugrn in en dat is ENORM wijnig voor een computer ik zou dit zeggen

64MB eruit want dit is waarschijnlijk PC100
256MBtjes kopen (neem je 64MB mee naar de winkel) vraag wel om PC133 want dit is sneller OOK als je mobo het niet ondersteund maar het is niet alleen sneller maar ook goedkoper installeer windows even opnieuw (ik raad aan windows 2000 of XP) en je pc zal perfect draaien :D een 700Mhzer met 256MB is echt niet slecht hoor :D
 
Geplaatst door Ecl1pse
bartb112 dit vind ik een beetje onzin,

een Celeron 700Mhz kan nog prima draaien
hoor :D

Als je het goed gelezen had dan snap je wat ik bedoel !! je kan geen snellere proccessor plaatsen op dat oudere moederbord omdat de proccessor zijn aantal pootjes en hoeveell stroom watt nodig heeft zijn verandert !!!

Ik draai met een 600 mhz celleron en ben goed tevreden !!
 
Precies gewoon geheugen bijprikken. Ga naar vobis of een andere fatsoenlijke computerzaak en neem je pc mee. Dan stoppen ze het geheugen gewoon waar je bijstaat erin dus weet je zeker dat je goed spul hebt.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan