Vernieuwen bestaande desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenvos

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
... hoewel er uiteindelijk van de desktop niet veel zal overblijven :)

Ik heb onlangs besloten om mijn pc wat er verbeteren door de aankoop van een SSD en wat extra geheugen, maar nog is de performance niet zoals het hoort. Kan beter, dus de rest onder handen pakken!

Momenteel zit er in mijn PC een bijna 4 jaar oude Intel Core 2 Duo E8400. Die ga ik vervangen door een i7 processor. Om dit te kunnen doen heb ik uiteraard een nieuw moederbord kopen, dit zal de ASUS P8Z68-v LE DDR3 Socket 1155 Intel® Z68 ( http://prf.icecat.biz/index.cgi?pro...roduct;lang=nl&lang=&shopname=dddistribution; ) worden. Als processor moet ik nog een kleine keuze maken, vast staat dat het een Intel i7 zal worden. Maar nu stoot ik nog op een klein "probleem".

Op de site waar ik mijn onderdelen staat moet ik kiezen tussen een Intel Cpu CORE i7-2600 en een Intel Cpu CORE i7-2600K. Het prijsverschil is enkele euro's maar ik zie het verschil tussen beide processoren niet echt. Kan iemand me verduidelijken wat het verschil is en indien nodig ook vermelden welke van de 2 ik het best aanschaf?

Daarnaast heb ik nog een nieuwe grafische kaart nodig. Ik ben m'n huidige ATI echt ZO BEU! Veel beloven ( overclock e.d. ) maar in werkelijkheid is ze niets waard. Daar mijn vorige ervaringen met ATI & AMD ook niet goed waren zou ik liefst nu terug een Nvidia willen. Liefst zou ik een grafische kaart hebben die toch wel wat aankan ( vlot GTA IV spelen zou tof zijn, want dat spel ligt hier al lang en heb het nooit goed kunnen spelen. ). Momenteel heb ik deze met ATI Radeon HD 4650 ( http://be.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2941#sp ). Mijn nieuwe grafische kaart heb ik het liefst stil, prijsklasse tussen de €100 en de €130 euro. Iemand enig ideetje?

De rest van de PC ( DDRIII geheugen ) koop ik via CoolBlue, kaarlezer en DVD-stations blijf ik behouden. Voor die paar discs dat ik nog gebruik hoef ik die niet nieuw te kopen. Behuizing is momenteel ook niet noodzakelijk.

Als harde schijf heb ik onlangs een SSD schijf van Corsair gekocht, 120GB ( http://www.alternate.nl/html/produc...SSD-F120GB3-BK/558807/?tab=3&page=1#tabberBox ). Ik denk dat mijn nieuw moederbord er wel voor zorgt dat deze nu ook volledig ondersteund wordt. :)

Behuizing is Antec Sonata III, en die ga ik ook behouden. Ik hoop vooral dat dit moederbord past in deze behuizing? :P

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen en willen helpen bij deze aanpassingen aan mijn pc. Alvast bedankt!

Hoi,

Hier de uitleg voor het verschil processors.
Dus gezien de bord keuze zou je dus kunnen overclocken wat dan inhoud dat de 2600k de beste optie is dan anders zou je qua moederbord en processor wat minder geld uit kunnen geven.
En videokaart zou ik dan deze overwegen gezien je budget.

Bedankt! Enig idee of deze grafische kaart aan de stille kant is?

Hoi,

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dat kan zeggen, ik draai al jaren met ati maar denk als je gaat gamen dat onderhand geen enkele kaart stil is zonder bijzonder koeling toe te passen en een goede koeling in kast scheelt ook .

Oké, ik bedoel als ik gewoon de pc aanzet die koeler niet direct meer lawaai gaat maken. Nuja, een koeler is een koeler, ik denk niet dat die direct zoveel meer lawaai zal maken als mijn huidige kaart.

Hoi,

Nee dat denk ik ook niet alleen als je gaat belasten dan wel maar gewoon valt het wel mee hier ook met de ati dus.

Mocht ik voor een ATI gaan, welke zou je me dan aanbevelen? Ook voor vlot GTA IV enz. te spelen?

Bedankt ! Ik heb nog een klein probleem.

Ik zou dus een ATI aanschaffen ( voordeel van de twijfel na lezen van reviews ), maar de grafische kaart is dan PCI-e 2.0 16x terwijl op mijn nieuw moederbord ( http://tones.be/shop_product.php?idx=112220 deze uiteindelijk ) zit enkel PCI-e 3.0 16x. Vormt dit enig probleem?

Verder nog een vraag: heb ik nog een koeler en/of koelpasta nodig voor deze processor? Of is deze inbegrepen?

Hoi,

Is geen probleem draait gewoon hoor de 2.0 in een 3.0 , en denk dat en goede koelpasta geen kwaad kan;)

wat is het doel van je pc?

als dit alleen gaming is dan kun je net zo goed een i5 2500k aanschaffen en dat extra geld besteden aan een sterke videokaart...

verder zul je ook nieuwe geheugen moeten aanschaffen want socket 1155 ondersteund alleen DDR3 geheugen

Ik heb ook DDRIII , gelieve beginpost te lezen.

PC zit ondertussen in elkaar en werkt perfect! Bedankt voor de hulp aan iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan