vernieuwings frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthol

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
207
ik ben sinds kort overgeschakeld van 98 naar XP maar ik vind dat mijn beeldscherm nogal irritant overkomt en geeft na een tijdje pijn in de ogen wat ik vroeger met 98 niet had , ik heb de nieuwste driver gedownload maar het is hetzelfde , de vernieuwings frequentie staat op 85 hz wat de max is

iemand een idee ?

nvidea g force 64 mb
 
Wat bedoel je met irritant overkomen , trilt het beeld of is het te scherp.

Bij een trillend beeld kan je kijken of hier adapters in de buurt zijn , zorg dat ze ong 50 cm van je scherm af liggen , het gevoeligst is de achterkant + zijkant van je scherm.

een halogeen bureau-lampje kan ook behoorlijk storen

een hogere frequentie hoeft niet beter te zijn , kan zelfs slechter worden.

groetjes speedtouch
 
Precies, je moet kijken wat de monitor aankan. Mijn monitor bijvoorbeeld kan tot 72 Hz, daar ga ik dus ook niet boven zitten, want dat verbeterd de beeldkwaliteit niet.

Wil je hogere verniewingsfrequenties, moet je een monitor hebben die dat ondersteund.
 
hij kan tot 85 en al hetgeen erboven of eronder is dan ook slechter
 
Kan je omschrijven hoe je beeld is.

Je kan ook bij de grafische opties kijken of je hier iets kan aanpassen , of evt gewoon op je monitor.

groetjes speedtouch
 
het is net alsof je freq te laag staat maar dan niet zo erg
 
Kan je niets inregelen bij eigenschappen voor beeld scherm> instellingen > geavanceerd.

Hier kan je ook de instellingen van je grafische kaart aanpassen.

groetjes speedtouch
 
neen alles staat goed ingesteld maar bij 98 kon je de freq als optimaal instellen maar bij xp staat die optie er niet bij
 
En bij de instelling op de monitor, kan je hier niets regelen.

Wat ook wel eens wil helpen is om het beeldscherm te demagnetiséren .

Kijk eens of dat de functie Degause aanwezig is op je beeldscherm.

groetjes speedtouch
 
Je zou ook verticale synchronisatie uit kunnen zetten, als die optie er is. Bij mij hielp dat ook en beeldopbouw was sneller.
Staat bij de grafische kaart eigenschappen -> Open GL.
 
hij is gedemagnetiseerd en ook de verticale sync is uitgezet , alles blijft hetzelfde
 
Die xp bezorgt je wel een hoop ellende zeg.

Geluidskaart en nu wil het beeld ook nog niet.

groetjes speedtouch
 
ge moogt gerust zijn speedtouch ben dan ook aan het nadenken om terug naar win 98 te gaan ....

groetjes bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan