Verouderde gebruikersnamen in Firefox verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Wanneer ik wil inloggen op websites krijg ik vaak ook verouderde gebruikersnamen te zien (zie screenshot).
Sommige van die gebruikersnamen zijn dus niet meer van toepassing en mogen dus verwijderd worden om verwarring te vermijden. Maar hoe doe je dit?

Bijlagen

• screenshot1.jpg.jpg
    screenshot1.jpg.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 49
Via Instellingen.

En dan privacy en Beveiliging.
Daarna scrol je naar Aanmelden en wachtwoorden.
Dan opgeslagen aanmeldingen aanklikken en daar zoek je dan de website op en kan je dit verwijderen.

Volgens mij gaat het hier om formulier- en zoekgeschiedenis en niet om wachtwoorden.

Control+Shift+Delete, dan kom je waar je moet zijn.

Wat @femke98 schrijft is correct, dit heeft niks met formulier of zoekgeschiedenis te maken, het gaat om inloggegevens.

Ook bij inloggen zie je woorden die je eerder hebt ingevoerd en deze verdwijnen na het wissen van de formulier- en zoekgeschiedenis, nochtans bij mij.

Maar de topicstarter zal het het beste weten.

Trouwens:

Als het om gebruikersnamen bij wachtwoorden gaat, staat er in Firefox een sleutel bij.

Het gaat hier idd niet over opgeslagen paswoorden maar opgeslagen oude gebruikersnamen.

Ik wil dus het niet de hele geschiedenis wissen maar enkel 1 gebruikersnaam.
Om terug te komen op het voorbeeld van mijn screenshot. Ik zou graag de gebruikersnaam 'mb_63248_1' willen wissen, de andere moet blijven staan want die is wel correct. Maar dus met Ctrl-Shift-Delete kan ik enkel de hele geschiedenis wissen, niet?

Bij de wachtwoorden staat ook je inlognaam, als je die dan verwijderd, is het weg.
Dus je moet het echt zoeken bij wat ik eerder zei in mijn eerste bericht

Ik zou graag de gebruikersnaam 'mb_63248_1' willen wissen, de andere moet blijven staan want die is wel correct.

De gebruikersnaam die je wil behouden komt na de eerstvolgende aanmelding natuurlijk weer terug.

De gebruikersnaam die je wil behouden komt na de eerstvolgende aanmelding natuurlijk weer terug.
niet als deze is gekoppeld aan een wachtwoord.

Ik heb het van de week zelf nog gedaan op mijn manier; gebruikersnamen die ik niet meer gebruik op deze wijze verwijderd. Het is wat je invult op een formulier of op een website inlog.

Heb je LastPass dan moet je het daar ook verwijderen natuurlijk, anders geeft die het ook weer.

Gebruikersnamen die gekoppeld zijn aan een wachtwoord zijn vergezeld van een sleutel symbool.

Bij de wachtwoorden staat ook je inlognaam, als je die dan verwijderd, is het weg.
Dus je moet het echt zoeken bij wat ik eerder zei in mijn eerste bericht

Klopt toch niet helemaal hoor. Heb het geprobeerd met mijn voorbeeld uit het screenshot en ik vond slechts 1 gebruikersnaam terug. Diegene die ik wil verwijderen staat raar genoeg niet in het lijstje :confused:

Het is me intussen opgevallen dat die andere gebruikersnaam uit mijn screenshot eigenlijk een gebruikersnaam is van een andere website. :confused: Het komt zelfs bij meerdere websites voor dat er gebruikersnamen van andere websites worden weergegeven (zie screenshot). Waarom is dat? En hoe moet ik die verwijderen?

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-08-06 124915.png
    Schermafbeelding 2021-08-06 124915.png
    8,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Het is me intussen opgevallen dat die andere gebruikersnaam uit mijn screenshot eigenlijk een gebruikersnaam is van een andere website. :confused: Het komt zelfs bij meerdere websites voor dat er gebruikersnamen van andere websites worden weergegeven (zie screenshot). Waarom is dat? En hoe moet ik die verwijderen?

heb je een wachtwoord plug-in? Zoals LastPass of een andere?
Als ze daar instaan dan zul je ze daar moeten verwijderen. (inlog op een website zoals zooplus klant, dan hoort daar een wachtwoord bij. Dus wellicht zoek je het verkeerd en heb je een wachtwoord plug-in)

heb je een wachtwoord plug-in? Zoals LastPass of een andere?
Als ze daar instaan dan zul je ze daar moeten verwijderen. (inlog op een website zoals zooplus klant, dan hoort daar een wachtwoord bij. Dus wellicht zoek je het verkeerd en heb je een wachtwoord plug-in)

Nope, geen wachtwoord plug-in :confused:

Firefox vraagt meestal uit zichzelf om een nieuw wachtwoord en gebruikersnaam al dan niet te onthouden en ik gebruik dus die geïntegreerde functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan