Verouderde PC? Welke onderdelen vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaertner

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
74
Goedemiddag,

Ik had graag jullie advies. Ik heb onderstaande configuratie en merkt dat dit niet meer soepel werkt.
Al een keer het geheugen uitgebreid, maar het loopt te langzaam allemaal.

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD Phenom II X4 955 41 °C
Deneb 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 535MHz (7-7-7-20)
Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-MA790XT-UD4P (Socket M2) 36 °C
Graphics
SyncMaster (1280x1024@60Hz)
1024MB ATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner) 50 °C
Storage
931GB Western Digital WDC WD1001FALS-00J7B1 ATA Device (SATA) 30 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device
HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio


Welke onderdelen moet ik vervangen om weer een up to date systeem te hebben.
 
Wat is je budget?
Wat is de belangrijkste taak?
En is die Windows een retail of oem?

Er wordt niets sneller met meer geheugen alleen minder langzaam als er werd geswapt.......
 
Windows is Retail en inmiddels een upgrade naar windows 10.

Tja, budget; denk dat ik de AMD Phenom II moet vervangen, geheugen moet aanpassen en een ssd ipv hdd.
Videokaart is een paar jaar geleden vervangen voor een goedkopere variant, omdat deze defect ging.

Kinderen willen graag GTA V en nieuwste racespellen kunnen spelen. Verder de normale computer taken.

Wat moet dat kosten denk je?
 
Voeding is 700 watt van Coolermaster

Airflow is prima

budget is altijd lastig te bepalen, je wilt weer het beste, maar realiseert je dan dat de onderdelen los weer zeer prijzig zijn.

Vind € 600,- weer veel geld, maar vind bijv. de videokaart niet bijzonder en is een I5 wel voldoende?

Zal er nog eens goed over nadenken.
 
Die i5 is zeker voldoende en die GTX 960 presteert ook prima ( draai die hier zelf ook i.c.m. een i7 6700k ).
Voor het geld is het een knappe opzet.
 
Volgens mij is er iets met deze grafische kaart, als ik deze vergelijking lees: http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-970-vs-ATI-Radeon-HD-4800/2577vsm8124 dan is dit niet al te best.

De grafische kaart biedt de helft aan snelheid onder Windows. Dat is dan het te vervangen onderdeel. Let er op dat vensters goed schuiven en pagina's glad scrollen, zo niet dan heeft u wellicht niet de juiste driver.

Wanneer het beeld goed van kwaliteit is dan kan er nog geëxperimenteerd worden met de schuifbalk Prestatie/Kwaliteit binnen het stuurprogramma. Echter, het lijkt er al op dat u een andere grafische kaart nodig bent voor deze computer en het beoogde doel. Let er dan op dat er goede drivers voor de nieuwe kaart beschikbaar zijn, voor de Windows versie, en dat dit bij het slot van het moederbord past, zonder dat terugwaartse compatibiliteit nodig is.

Kijk eens op advertentiezoeker.nl voor een goede tweedehandse en vraag deze eerst uit te mogen proberen. Check altijd de kaart die u wilt op sites met beoordelingen van dit soort hardware, zoals bij newegg.com

Om kleine problemen te verhelpen kunt u meer doen dan de verhouding Pestatie/Kwaliteit aanpassen naar meer snelheid. Draai het programma AutoRuns van Sysinternals en laat het een lijst opstellen van alles wat op de computer draait. Zoek de namen die u niet kent met Google en maak het werk van de computer lichter door af te zien van onnodige en ongewenste zaken. Een nog zo snelle computer kan bezet raken door een klein slecht programma en al die updaters, opstart versnellers en indexeerders heeft u niet nodig waarschijnlijk. Virus scans kan u ook zelf doen in plaats van deze op de achtergrond te laten uitvoeren.

De computer in slaapstand zetten doet deze ook snel opstarten. Neem onder deze omstandigheden beter eerst geen geheugenschijf.
 
Als ik zo naar je nu huidige specificaties kijk heb je een AM3 Socket.
Het huidige moederbord kan maximaal 16gb op DDR3 1600 (800Mhz) aan.
Als ik me in jou situatie zou bevinden.
Zou ik kiezen voor een 250+GB SSD, en sneller en groter werkgeheugen.
Rond 8gb zou voldoende moeten zijn.
Eventueel zou ik voor een snellere videokaart gaan.b.v. Een 970x
Ik denk namelijk dat je weinig snelheid winst gaat behalen tussen de AMD en voorgestelde i5.
Beide zijn quad core. Beide 6MB en ze draaien op 3,2 GHz.
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet alleen dat Intels beter presteren als gelijkwaardige ( op papier ) AMD's, daar kun je elke review op naslaan.
 
http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=368&cmp[]=2599
Die i5 is bijna 2 x zo snel.......
En genoeg om mee te gamen.

En DDR3 1600MHz bestaat niet, zou dan DDR3 3200 zijn wel DDR3 1600.
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM
Vind € 600,- weer veel geld, maar vind bijv. de videokaart niet bijzonder en is een I5 wel voldoende?
Wel veel vinden en de videokaart is niet veel? er zijn ook duurdere hoor.......
Overigens een prima kaartje om oudere games op high te spelen, nieuwere zullen het ook wel doen al dan niet op max.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan