• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplaats / Kopieer gegevens naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mosselman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Hallo allen,

Ik heb een Excel sheet met diverse tabbladen met namen. (ZIE BIJLAGE). Omdat ik maar 100KB kon uploaden, heb ik er maar 1 naam als voorbeeld ingelaten.

In de laatste sheet worden nieuw ingekomen punten ingevuld.

Nu wil ik een macro / vba maken voor het volgende:
Zodra ik op een knop CINDY druk (knop maak ik zelf), moet de geselecteerde tekst in bijvoorbeeld kolom C7 verplaatst of gekopieerd worden naar de eerst volgende lege cel van kolom ONDERWERP in het tabblad Cindy Vervoort komen.

Wie helpt mij?

Er komen natuurlijk nog meer namen bij waar naar toe verplaatst dient te worden, maar ik neem aan dat de VBA makkelijk aan te passen is per persoon.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Beste Mosselman ;)

Ik heb niet de bevoegdheid om dit doorsturen op dit forum :(

Tenzij je me een e-mail adres geeft, en ook dat is misschien niet toegestaan door de moderator :eek:

Of anders moet er iemand op dit forum met bevoegheid dit bestandje maar naar U verzenden.

Groetjes danny. :thumb:

Beste Mosselman ;)

Bericht is verzonden.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Mosselman ;)

Bericht is verzonden.

Hi Danny,

Da's gelukt.
Nog 1 vraagje --> Zodra ik het punt weghaal in de sheet "Nieuw ingekomen punten", dan moet hij wel blijven staan in de Sheet Cindy. Dat lukt nu niet; hij verwijdert hem dan in beide sheets.
Is daar een oplossing voor?

Beste Mosselman ;)

Wat je kan doen is in de sheet Cindy de tekst kopiëren en dan via speciaal plakken op waarden en op OK op dezelfde plaats natuurlijk.
Verwijder dan de ingekomen punten.
De formules daaronder zorgen dan voor de nieuwe ingekomen punten.
Daarna herhaal je hetzelfde voor alleer je de ingekomen punten verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan