Verplaatsen bestanden subfolders naar hoofdfolder : freeware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmexx

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Ik ben op zoek naar een stukje software dat het mogelijk maakt om bestanden van subfolders over te brengen naar de hoofdfolder. Eventueel met mogelijkheid tot hernoemen.

grtz

Bestanden van Subfolders naar root...

Moet het automatisch gebeuren, vanuit een vaste 'root'-folder, moet het een complete applicatie zijn en tenslotten waarom niet gewoon de verkenner gebruiken?

Het ligt er maar aan wat je verplaatst. Je eigen documenten zal geen ramp zijn als je het met de verkenner doet maar met programma's kun je dat niet doen omdat alle registerverwijzingen dan niet meer kloppen. Zelf haal ik dit grapje wel uit en gebruik dan Norton Systemworks. Deze vindt dan de verkeerde linken en geeft direct de plaats op waar deze map wel staat. (doe ik altijd handmatig)
Ik kijk met je mee want het lijkt mij ook wel handig zo'n veranderprogje te hebben.:)

specifiëren van probleem

Embaan : ik ben designer; wanneer ik t ekeningen uit het archief haal dan is de hoofdfolder bvb 54 en de onderlingende folder 0000 tot bvb 0025.

Die zijn dan nog eens onderverdeeld in 0000 tot bvb 0010 en daaronder zitten dan de diverse bestandjes die allemaal de naam 0000 hebben.

Wat ik nu wil doen is die bestandjes van hun laagste stand in de boomstructuur naar de folder 54 krijgen en saven met een specifieke naam.

Waar ik GEEN zin in heb is 50 keer downtree te gaan en iedere keer de subfoldertjes openen.

Elisa : sgoed :)

Indien zoiets bestond zou het me veel klikjes, een elleboogarm en frustratie besparen.

He het erg druk maar desondanks ben ik bereid wat te gaan maken. De opslossing is er dus wel maar ligt niet kant en klaar op de plank. bovendien is haastige spoed NOOIT goed.

Als ik het dus goed begrijp:

Van bijvoorbeeld rootFolder54 alle submappen controleren op aanwezige bestanden en die verplaatsen naar de rootfolder met eventueel file-renaming. Datum/Tijd misschien een optie of moet een en ander kunnen worden ingesteld/aangegeven?

Is een database-achtige oplossing niet een betere? Kijk eens in Access of MySQL. Enfin, ik ga aan de slag maar haast me niet.javascript:smilie(':rolleyes:')

Je beschrijving van wat ik zou willen klopt.
Tis zeker de bedoeling niet iemand op te jagen.
Ik kreeg een melding van dit forum dat deze vraag nog open stond en dat het misschien best was zelf nog eens een oproep te lanceren zodanig dat deze topic weer recent werd :D

Voor de rest : good luck. Mocht je iets vinden dan hoor ik het wel.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan