• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplaatsen celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

deonmaas

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Hallo,

Als u de bijlage wilt openen dan wordt het even wat duidelijker.

Mijn vraag is:

Open tab impulsconcept koppen. De waarde van C6 moet verplaatst worden naar C13. C6 moet dan weer leeg zijn. Dit moet dus gebeuren als een nieuwe week van het jaar begint. Ik heb zoals u kunt zien als iets geprobeerd met weeknummer maar dat werkt niet. De waarde van de cellen zijn tekst.

Alvast bedankt,

Deon

Bijlagen

Duidelijk wordt het allerminst
Wat is de referentie wat is de logica dat week 8 rij 13 is en wat bij week 9 en 10 enz.

het weeknummer bereken je zo:
excel2010
Code:
=WEEKNUMMER(VANDAAG();21)

excel2007 of lager
Code:
=INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;3)))/7)+1

Niels

Laatst bewerkt:
Hoi Niels,

Nou kijk, het is een bouwmarkt met actiekoppen. De actiekop bestaat uit velden: Boven, Midden, Onder, Bijverkoop. Als de Week actie afgelopen is wil ik dat Kop1A(voorkant winkel) -> Kop1B(achterkant winkel) wordt. Huidig is hetgeen wat er nu op staat. dat wordt zelf handmatig ingevoerd. en hoeft niet verplaatst te worden.

Hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.

1 ) het is wel handig als er een datum van handeling in de kop staat.
dan kan je een vergelijking met de huidige datum maken.
2 ) het zal met een macro moeten.

dus als je ergens ruimte maakt voor die datum, dan is het voor de helpers hier geen probleem een macrootje te maken.

Nee het is niet duidelijker.
Waar geef je aan van welke tot welke week de aanbieding is.

Niels

Dat is ongeveer wat ik wil bereiken! het zou alleen mooier zijn dat ik niet bij alle vakken dan het weeknummer hoef aan te passen. dat het automatisch gaat wanneer we dus in de volgende week zitten.

want je hebt nu vaste waardes gebruikt, kan dat ook de waarde van de week worden?

Deon

Dat is nu dus steeds de vraag, wat is de relatie met het week nummer???

Niels

Wat ik eigenlijk voor elkaar wil Krijgen is dan =ALS(f2=f2+1;c13=c6)

dus als de waarde van f2 wordt vergroot met 1 moet het veld c13 de tekst Krijgen van c6 en moet c6 leeg worden

Sorry dat het niet duidelijk is.. Ik heb screenshots gemaakt om het scenario uit te beelden.

ps2.jpgps1.jpg

Misschien hebben jullie hier wat aan?
eerst week 8 dan week 9

Opgelost! heb zelf een macro gemaakt en alles iedere keer gekopierd en geplakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan