• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verplaatsen cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

PingoExcel

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
33
Hi

Als ik mijn rekening overzicht download krijg ik in excel alle debits en credits onder elkaar. Het liefst zou ik dit in aparte kollommen krijgen. Hoe kan ik bv alle debits automatisch in nieuwe kolom laten zetten en verwijderen uit originele kolom?

Hoor het graag
 
Doe eens een voorbeeldje van de layout; maar dan wel met fictieve gegevens :)
 
ik heb even een vb gemaakt. Alles komt nu automatisch onderelkaar, zowel inkomsten als uitgaven. hoe kan ik dit nu eenvoudig uit elkaar halen?
alvst bedankt
 

Bijlagen

  • VB EXCEL.xls
    13,5 KB · Weergaven: 465
Hoi

Ik zou eerst in kolom A een nummering aanbrengen zodat je de huidige sortering terug kan herstellen. Zet in A2 een 1, en voer dan een reeks door naar beneden die telkens met 1 stijgt.

Vervolgens sorteer je op bedrag, zo kan je zien waar het van positief naar negatief gaat of omgekeerd. Dan sorteer je binnen de positieve bedragen op kolom A, en daarna nog eens voor de negatieve bedragen.

Wigi
 
Heb ergens op dit forum de volgende formule gevonden.
Met aanpassingen van de experts alhier misschien een begin.

Rudi
 

Bijlagen

  • VB EXCEL(1).xls
    18 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan