Verplaatsen & Kopieren van bestanden gaat langzaam!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Goedendag mensen,

Ik had het volgende vraag:
Ten eerst wat info, ik heb een Pentium 4 HT 3.0 GHZ 1 MB L3 Cache processor met 2 GB aan geheugen en 2 SATA 1 Hdd`s erin van 320 GB en 640 GB 7200 RPM met elk 8 MB aan cache
nu het volgende , alles werkt gewoon goed maar ik vindt dat het kopieren en verplaatsen van bestanden langzaam gaat... Verschilt nogal van snelheid van 3 MB tot 16 MB/s ,de groote en de type bestand maakt niet uit omdat zowat met alles dit snelheid wordt behaald... ik heb zowat elke instellingen doorgelopen en alles staat optimaal ingesteld zowel in Bios als Windows . ik heb als alternatief Teracopy Pro gebruik maar daar heb ik het zelfde maximaal 16 MB/s .....
heel afentoe heb ik een uitschieter van 56 MB/s per seconde maar dat is binnen 5 seconde gedaald naar 16 Mb/s . en ik defragmenteer de schijven wel vaak en controlleer regelmatig op fouten/beschadigen daarvoor gebruik ik PerfectDisk en Paragon Partition Manager. ook controlleer ik heel vaak de register op fouten met TuneUP/ Advanced System Optimizer en gebruik ook de tool Pagefile defrag voor Page File. de page file is goed ingesteld niet te veel en ook niet te weinig.
verder heb ik ruim voldoende schijfruimte op elke partitie...
Maar de vreemdste van alles wat in het begin toen ik de schijven kocht had ik wel redelijk snelheid van 30 MB tot 50 MB/s .
ik gebruikte toen Windows XP en nu Windows 7 Home Premuim maar heb ook met xp weer geprobeerd maar nu heb ik ook met XP de zelfde probleem...

Ik weet het nu niet meer , Ik Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Mvg , Gökhan Tasgin.

Ik denk dat je wat teweinig geheugen hebt Je gebruikt teveel geheugen door windows 7 enz. Of jou ene hardeschijf heeft 5200 RPM komt niet zoveel voor op een desktop hardeschijf maar kan maar zo.

Ik denk dat je wat teweinig geheugen hebt Je gebruikt teveel geheugen door windows 7 enz. Of jou ene hardeschijf heeft 5200 RPM komt niet zoveel voor op een desktop hardeschijf maar kan maar zo.

Dat is het juist het is niet door een geheugen tekortheid. want ik heb 35% tot 65% beschirkbaare geheugen ,bij zwaar belasten heb ik 30-35% procent over:-), firewall of een toepassing die op de achtergrond draait heb ik niet .
en de HDD draaien op 7200 rpm ze kunnen ook niet worden ingestelt op lagere rpm.
zoals u het aangeefd heb ik in het begin aan gedacht maar ik heb het ondekt dat dit iniedergeval niet het probleem is.

Toch bedankt voor uw reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan