• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplaatsen naar bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Goedemiddag,

Ik heb wel de manier gevonden om het in horizontale regels weg te schrijven, maar nu wil ik de kolom uit
bestand Project_1.xlsm wegschrijven naar de juiste kolom met hetzelfde weeknummer in Project_Overzicht.xlsm.

Alleen wat ik ook probeer hij zet het in de eerste vrije kolom die ik tegen kom ik heb ook geen idee in vba hoe ik
dit moet doen horizontaal te zoeken, naar het juiste weeknummer.

De namen zijn allemaal fictief het zijn testbestanden uit een groter bestand.

Kan iemand me op weg helpen beide bestanden staan in de map Projecten2021

alvast bedankt

Bijlagen

Waarom zet je de hele handel niet in 1 bestand? 1 tabel met de per week de uren per medewerker per project. Met een draaitabel maak je dan het overzichtje. Geen VBA voor nodig en alles lekker overzichtelijk bij elkaar in 1 bestand.

Ja dat had ik al voorgesteld maar niet iedereen krijgt het hele bestand alleen het project_overzicht gaat naar diverse begeleiders en die vullen dan de andere gegevens in.
Dus wil ik het bestand zo klein mogelijk maken en maar enkel tabbladen versturen, vandaar deze vraag.

Het projectoverzicht is toch het overzicht? Wie gaat dan waar nog wat invullen? Over het bijeen harken van gegevens uit verschillende bestanden met een lusje om de bestanden te openen en uit te lezen en met of .find of appliaction.match ergens op de juiste plek te zetten is op deze site voldoende te vinden. In beide bestanden zie ik geen code staan daarnaast hou ik niet van bestanden die al opgemaakt zijn zonder dat er ook maar iets werkt.

Met Power Query kan je waarschijnlijk ook een heel eind komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan