verplaatsen van bestanden maakt alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tecje

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
ik heb een hoop bestanden gebrand en wil die nu openen, alleen ze staan allemaal op 'alleen lezen'. is er een manier om ze allemaal tegelijk op archief te zetten, want een voor een is een rotklus.
allemaal selecteren en dan eigenschappen werkt niet.

Eenmaal gebrand

Volgens mij als je ze eenmaal gebrand hebt en de cd is afgelsoten dan kun je niks meer aan het bestand (bestanden) veranderen toch???

Kijk eens op de hdd of plek waar je ze vandaan hebt gebrand of ze daar ook al in die mode stonden.

Mischien kun je ze daar wel veranderen en daarna opnieuw branden, is ook een klus maar goed het is een begin.

grtjs jjw

Doe je het wel op de vaste schijf en niet op de cdrom?
...Je start dus met een kopietje te zetten op de harde schijf en dan doe je het volgende:

2 methoden:

Je gaat via dos naar de directory en dan doe je attrib -a *.*

-Alles selecteren, eigenschappen, alleen lezen uit

DaDoctor

Re: Eenmaal gebrand

Geplaatst door jjw
Volgens mij als je ze eenmaal gebrand hebt en de cd is afgelsoten dan kun je niks meer aan het bestand (bestanden) veranderen toch???

Kijk eens op de hdd of plek waar je ze vandaan hebt gebrand of ze daar ook al in die mode stonden.

Mischien kun je ze daar wel veranderen en daarna opnieuw branden, is ook een klus maar goed het is een begin.

grtjs jjw

Als je ze op cd zet, dan verandert de mode automatisch, want een cd in gewoon formaat is nog altijd read-only..

ik heb ze inderdaad eerst op de harddisk gezet, ik zal eens dat dos proberen.

laat maar

ik heb niet goed gekeken:) alles selecteren werkt inderdaad, alleen ik zag de vinkjes grijs, maar daar kun je dus nog gewoon op klikken..... oeps:)
in ieder geval bedankt!

hier is een batch bestand die al je bestanden omzet naar "full control"

veel succes

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan