Verplaatsen van computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpavd90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2016
Beste HM'ers,

Ik heb een vraag waarbij ik jullie hulp nodig heb. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik moet doen.

Huidige situatie:
Op mijn huidige locatie bevinden zich een aantal computers en laptops. Met deze computers en laptops maak ik verbinding met een computer die zich 5 kilometer verder bevindt via Remote Desktop. Ik heb dit zelf niet geconfigureerd dus ik weet er weinig van af. Met inloggegevens van mijn account of die van mijn medebewoners kan er ingelogd worden op de computer die verderop staat. Volgens Remote Desktop maken we dan verbinding met:

1. gateway.blabla.nl (extern bureaublad-gatewayserver)
2. blabla (de externe computer)

Gewenste situatie:
Nu wil ik graag de computer waarmee wij verbinding maken (de externe computer) naar mijn huidige locatie toehalen, omdat ik elke keer moet reizen naar de computer als er problemen zijn en ik er niet op kan inloggen.

Mijn vraag is nu: wat moet ik veranderen in de instellingen zodat we op dezelfde manier verbinding kunnen maken met de pc? IP-nummers? Of de instellingen van de gatewayserver? Ik heb helaas geen idee en ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.

Alvast enorm bedankt

Mark

Hierbij nog de huidige instellingen mochten jullie daar wat aan hebben
Knipsel2.PNG
Knipsel.PNG

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien gebruik je een of andere server voor de Remote Control, als het goed is hoef je dus niets te wijzigen, als je ergens nog een IP-adres voor de host-computer hebt staan, dan kan het zijn dat je die wel moet veranderen.

Het IP-adres van de computer vindt je via de Opdrachtprompt, met het commando ipconfig.

Succes :thumb:

Bedankt voor je reactie Venga, het IP adres van de hostcomputer is dynamisch, wat ik al erg raar vind. Dacht dat deze statisch moest zijn om de computer altijd te kunnen bereiken (misschien komt dit door de gateway server)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan