• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplaatsen van gegevens op een rij naar een andere rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrikkeS

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2022
Berichten
29
beste,

zit een beetje vast,
Ik heb in totaal 21 kamers die opgedeeld zijn per 5 rijen.
Beginnende van D5 tot AC109
weet niet hoe er aan te beginnen maar zou graag de gegevens van een rij verplaatsen naar een andere rij waardoor enkel de gegevens worden verplaatst en de rij waar de gegevens dan stonden gewoon terug leeg en beschikbaar is
is dit mogelijk? en hoe
Ik had gedacht met een userform.
 
Wij denken aan een voorbeeld document.
 
Voorbeeld Werkboek

Oeps vergeten toe te voegen

Bij deze.
 

Bijlagen

  • Werkboek voorbeeld.xlsm
    131,9 KB · Weergaven: 15
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Werkboek voorbeeld.xlsm
    162,3 KB · Weergaven: 10
beste,

Soms lukt het en soms ook niet, is al zeker de goede richting uit!
waarschijnlijk zal het aan mij liggen maar ga het deze nacht verder bekijken.
alvast bedankt om mij verder te helpen.
gr
KrikkeS
 
Bij mij lukt het nu toch altijd. ik heb ook uw selection_change codes een beetje opgekuist. En let op met al die voorwaardelijke opmaak uw bestand zou wel eens traag kunnen worden.
 

Bijlagen

  • Werkboek voorbeeld.xlsm
    163,4 KB · Weergaven: 10
Tijdens de nacht wat aan het bekijken, aanpassen en proberen geweest!
Is niet gemakkelijk als je alles nog niet goed begrijpt maar ik denk, gewoon proberen!
Van proberen kan je leren.
Zit enkel nog met de verhuis, als ik op een lege cel ga staan en zou op verhuizen klikken loopt het vast.
Deze nacht ga ik het proberen aan te passen net zoals de rij verwijderen.

Als je wil mag je altijd tips geven.
groetjes en veel dank
Krikke
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb12 VERHUIS OK.xlsm
    246,2 KB · Weergaven: 12
is zo opgelost,je had maar de helft van de code overgenomen voor de userform op te roepen.
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb12 VERHUIS OK (1).xlsm
    265,1 KB · Weergaven: 5
Hier zitten we weer voor een nachtje.
heb het net even bekeken en ziet er goed uit.
Nu effe proberen de knop verwijderen uit te proberen met een bevestiging om deze aangeduide persoon te verwijderen en tijdelijk op te slaan in in een ander blad.
Deze best ook met een userform aanmaken? Of is er een andere manier.
gr
KrikkeS
 
Had gedacht de code van usf_verhuis wat aan te passen om zo via usf_uitgaande de rij te kunnen verwijderen. maar hier blijkt dus weer dat dit nog een beetje boven mijn petje gaat.
nog een hele weg af te leggen om dit zelf klaar te krijgen.
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb12 uitgaande. (2)xlsm.xlsm
    238,5 KB · Weergaven: 10
tenzij u graag veel knoppen op uw scherm hebt staan is het niet nodig een nieuwe knop te plaatsen. gebruik gewoon de knop verhuizen.
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb12 VERHUIS OK (1).xlsm
    259,6 KB · Weergaven: 6
manmanman,
gij zij ne krak
Ben echt jaloers op u hoe da gij dat zo snel kunt oplossen.
merci
 
Nog een klein vraagje,
Ik heb alles wat bijgewerkt zodat het er wat beter uitziet.
Nu zou ik enkel nog bij het blad "Test" dat nu Uitgegaan heet, een automatische verwijdering van de gegeven willen na een 4 tal maanden.
Zou jij dat nog willen realiseren?

Nog een andere vraag.
Het is allemaal fantastich wat jij kan.
Ook heel gemakkelijk, maar nu zou het leerrijk zijn voor mij dat er wat mogelijk uitleg bijgezet wordt zodat ik dit allemaal toch wat beter kan begrijpen.
Moet zeggen dat ik volledig de smaak te pakken heb.:love:
alvast heel erg bedankt voor uw zeer grote hulp.
groetjes
KrikkeS.
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb13 orgineel ok .xlsm
    179,4 KB · Weergaven: 14
Probeer deze eens.

het is overig graag gedaan, het verdrijft de tijd voor een bejaarde mens.
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb13 orgineel ok .xlsm
    186 KB · Weergaven: 5
kei leuk
ben er nog mee aan het spelen
beetje aanpassen en verder uit aan het bouwen.
heb enkel gemerkt als je bij verhuizen/ verwijderen op de userform komt en je vult geen kamernummer in en drukt toch op verhuizen zijn de gegevens weg!
staan dan ook niet bij uitgaanden kan dit verhinderd worden door er een bericht aan te koppelen dat er eerst een kamer moet ingevuld worden ofzo.
mits er (als het er ooit van komt) zullen er andere mensen met deze werkboek werken, sommigen onder hen vinden het geweldig om gegevens te selecteren, kopeeren en te plakken,
dit geeft steeds problemen. moest je daariets voor kunnen vinden zou dat geweldig zijn.

gr
KrikkeS.
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb15 keukenbon met pv uv ziekenhuis labrys.xlsm
    348,1 KB · Weergaven: 14
Volstaat dit?
 

Bijlagen

  • Kopie van NW feb15 keukenbon met pv uv ziekenhuis labrys.xlsm
    359,2 KB · Weergaven: 9
@emiel

Dan nu als tijdverdrijf: zet alle gegevens in 1 werkblad (personen en lokaties)
Verwijder allle 'fancy' opmaakelementen.
Zet de gegevens op als database: rijen zijn records, kolommen zijn eigenschappen van records.
Zet deze gegevens in een dynamische tabel.
Gebruik een draaitabel in een apart werkblad om gegevens per persoon/werkplaatsafdeling/verblijfsunit te analyseren.

Je zult zien dat je iedere persoon nu veel eenvoudiger kunt 'verhuizen' (= ander eigenschapwaarde van verblijfsunit/werkplaats toekennen) zonder iets te wijzigen in de struktuur van de gegevens.
 
Als die vraag komt zal ik dat doen maar dat was niet de vraag, en ik ben niet van het schoolmester type die denk alle wijsheid in pacht (of in eigendom) te hebben.
 
Ne, ik bedoelde het als suggestie als excercitie om te merken/illustreren hoe de struktuur van gegevens het werken met Excel kan vereenvoudigen.
Is gewoon primair een leerzame excercitie voor jezelf.
 
Laatst bewerkt:
@ emields

dat is perfect wat ik bedoelde,

@snb

Ik sta voor alle suggesties open, moet zeggen dat ik nog heeeeel veel moet leren, maar al doende leert men.
ben nu al een paar keer helemaal opnieuw begonnen, dit om het me zelf wat meer aan te leren en het proberen wat te snappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan