• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verplaatsen van rijen naar een andere sheet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vissie

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Ik heb een werschema waarin op dit moment de openstaande werkzaamheden een rode smiley en de afgeronde een groene hebben. Dit heb ik met de IF functie gedaan, gekoppeld aan datum binnenkomst en datum afgerond.

Ik weet alleen niet hoe de afgeronde werkzaamheden (groene smiley) automatisch in een andere sheet kunnen worden getransporteerd, en verwijderd uit de lijst met openstaande werkzaamheden. (Een hele rij naar een andere sheet verplaatsen)

De afgeronde werkzaamheden moeten tevens onder de andere afgeronde werkzaamheden komen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Zie Bijlage!!

Grz,

Rob

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Jan,

Jij hebt mij net geholpen met het opruimen van rijen in een sheet naar een andere. Bedankt daarvoor.

Ik wil echter nog een extra functie toevoegen, maar weet alleen niet precies hoe het moet en of het wel mogelijk is.

Zoals je weet hebben de afgeronde werkzaamheden een groene smiley en openstaande een rooie.

Ik wil de werkzaamheden die in behandeling zijn genomen bv een oranje smiley geven. En deze net als de afgeronde in een andere sheet plaatsen.

Daarbij moet er de mogelijkheid zijn om zowel afgeronde werkzaamheden in sheet open en sheet inbehandeling op te ruimen naar sheet afgerond.

Is dit mogelijk?

Ps. in behandeling genomen is Column "M"

Dan zou het dit moeten zijn.
De formule in de 'smiley'-kolom aangepast.
Voor in behandeling een andere smiley geselecteerd (=K).
Op blad InBehandeling een aparte opruimknop neergezet.
Als je opruimen op blad Open gebruikt worden beide opruimacties gedraaid.

Bijlagen

Ik zou graag nog 2 functies aan het schema toevoegd willen hebben nl.

- de opruim knoppen wil ik graag beveiligen, zodat niemand anders dan ik de rijen kan verplaatsen.

- is het mogelijk om de werkzaamheden inbehandeling (blauwe smiley) ook in de sheet "open" te houden?

Ik wil van sheet "open" een werkblad maken, de andere sheets zijn voor management info.
Met de knop opruimen moeten de werkzaamheden die nieuw in behandeling zijn genomen wel van sheet "open"naar de sheet "in behandeling geschreven" worden.

Zodra in sheet open de werkzaamheden zijn afgerond wil ik met de knop beide sheets opruimen (een koppeling dus)

Grz Rob

Laatst bewerkt:
Jan,

Ik heb jouw versie aangepast zoals die voor mij handig kan zijn. Ik neem aan dat je er geen bezwaar tegen hebt als meerdere personen gebruik maken van je handigheid. Probleempje is wel dat ik ergens een foutje heb gemaakt waardoor de macro niet meer doet wat de bedoeling is. Heb er nu vierkante ogen van en wil je vragen om er even naar te kijken.
Vanaf regel 2 slaat hij de opdracht over en na afloop staat de actieve cel onderaan sheet 2.

BVheelveelD,

Ricky

Vissie en Tsjokko, even wat vakantie gehad, en nu ligt er dus aardig wat werk.
Zal er binnenkort even naar kijken.

Beste heren,

Ik zal mijn vraag nader toelichten.

De sheet "open" moet een werkblad worden, de andere sheets zijn voor management info.

Met de knop opruimen in sheet "open" moeten de afgeronde werkzaamheden (groen) naar de sheet "afgerond" geplaatst worden.

De werkzaamheden die in behandeling (blauw) zijn genomen moeten naar de sheet "inbehandeling" geschreven worden. Maar deze moet ook in de sheet "open" blijven staan.

Zodra werkz. in behandeling afgerond is (dus groen geworden is, dit wordt ingevuld in sheet "open") moet deze werkzaamheid ook in de sheet "inbehandeling" groen worden.

En dan moet ik aan de hand van de opruim knoppen de afgeronde cellen naar sheet "afgerond" wegschrijven, en dus tevens ook de blauwe copieren.

Grz Rob

Jan,

hebben jullie al een oplossing hiervoor gevonden?

Grz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan