Verplaatsen / verwijderen van bestanden al jaren problematisch en niet opgelost

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Als ik bestande wil verplaatsen naar mappen of verwijderen dan krijg ik steeds de mededeling dat dat niet kan want al verwijderd of verplaatst en om nog duisterder redenen staan mijn mappen inmiddels vol met duplicaten. Op internet geen oplossing en Microsoft is zoals gewoonlijk niet bereikbaar.
Iemand die een goeie emailcliënt weet als alternatief.

Volgens internet:
De foutmelding "reeds verwijderd of verplaatst" in Outlook bij het verwijderen of verplaatsen van berichten wordt vaak veroorzaakt door synchronisatieproblemen, beschadigde profielen of serverregels. Om dit op te lossen, kunt u proberen uw Outlook-profiel te herstellen, te controleren op serverregels of opdrachtregelopties te gebruiken om Outlook-gegevens op te schonen.Hier volgt een meer gedetailleerd overzicht van de mogelijke oorzaken en oplossingen:
Mogelijke oorzaken:
Synchronisatieproblemen:Outlook synchroniseert mogelijk niet correct met de e-mailserver, waardoor er verschillen ontstaan tussen wat wordt weergegeven en wat daadwerkelijk is opgeslagen.

Beschadigd Outlook-profiel:Een beschadigd of beschadigd Outlook-profiel kan leiden tot verschillende problemen, waaronder problemen met het verwijderen of verplaatsen van e-mails.

Serverregels:Serverregels, met name regels met betrekking tot ongewenste e-mail of doorsturen, kunnen berichten automatisch verplaatsen of verwijderen voordat u ermee kunt werken.

Bewaarbeleid:Als uw organisatie bewaarbeleid gebruikt, kunnen berichten automatisch worden verwijderd of gearchiveerd op basis van specifieke criteria.AutoArchiveringsinstellingen:De AutoArchiveringsfunctie van Outlook kan zo worden geconfigureerd dat e-mails na een bepaalde periode automatisch worden verplaatst of verwijderd.

Beschadigd OST-/PST-bestand:Het gegevensbestand (.ost of .pst) dat door Outlook wordt gebruikt, is mogelijk beschadigd, wat tot onjuist gedrag leidt.

Negeerfunctie:Het gebruik van de negeerfunctie in een e-mailthread kan ertoe leiden dat alle volgende berichten in die thread automatisch naar de map Verwijderde items worden verplaatst.

Stappen voor probleemoplossing:

1. Outlook-profiel herstellen:Ga in Outlook naar Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen. Selecteer uw e-mailaccount, klik op 'Wijzigen' en vervolgens op 'Meer instellingen'. Klik onder het tabblad 'Geavanceerd' op 'Instellingen Outlook-gegevensbestand' en probeer 'Nu comprimeren'.

2. Controleer de serverregels:Controleer in Outlook Web Access (OWA) of Outlook.com uw regels en doorstuurinstellingen om te zien of deze uw e-mailverwerking verstoren.

3. Voer Outlook uit in de veilige modus:Start Outlook met de schakeloptie /safe (bijv. outlook.exe /safe) om te controleren of invoegtoepassingen het probleem veroorzaken.

4. Voer de Inbox Repair Tool (Scanpst.exe) uit:Zoek Scanpst.exe in uw Office-installatiemap en voer het uit om uw gegevensbestand te scannen en te herstellen.

5. Controleer de AutoArchiveringsinstellingen:Controleer uw AutoArchiveringsinstellingen om er zeker van te zijn dat ze niet zijn ingesteld op het automatisch verwijderen van e-mails.

6. Maak het Outlook-profiel/gegevensbestand opnieuw aan:Als het probleem aanhoudt, moet u mogelijk uw Outlook-profiel of gegevensbestand (OST of PST) opnieuw maken.

7. Gebruik opdrachtregelopties:Probeer opdrachtregelopties zoals outlook /cleanreminders of outlook /cleandmrecords om de gegevens van Outlook op te schonen.

8. Controleer op verborgen regels of doorsturen:Controleer in de instellingen van Outlook of er geen verborgen regels of doorstuurinstellingen zijn die het probleem zouden kunnen veroorzaken.9. Controleer de instellingen voor ongewenste e-mail:Zorg ervoor dat uw instellingen voor ongewenste e-mail niet zijn geconfigureerd om e-mails automatisch te verwijderen of te verplaatsen naar de map Verwijderde items.

10. Herstel verwijderde items:Als e-mails worden verwijderd, kunt u proberen ze te herstellen vanuit de map Verwijderde items of de map Herstelbare items in Outlook.

11. Denk aan netwerkproblemen:Als u een Exchange-account gebruikt, kunnen problemen met de netwerkverbinding soms synchronisatieproblemen veroorzaken.

Voordat ik verder ga: ik bedenk ineens dat ik Office 365 gebruik.Werkt het daar misschien anders.

In de titel schrijf je 'jaren'. In de basis zal een 'Outlook' hetzelfde zijn. Nieuwe versies/updates kennen alleen 'verbeteringen' daar zal het niet aan liggen.

Echter gezien het groot aantal problemen op internet te vinden, is overduidelijk dat Outlook geen eenvoudig programma is. Echt eenvoudige, concrete oplossingen kan ik zelden en altijd moeizaam vinden. Vaak ellenlange en ingewikkelde verhalen.

Hoe is de email gekoppeld. POP3, IMAP, Exchange? En bij welke provider staat die email?

IMAP account bij ZIGGO. Geen Exchange.
Mijn vrouw en ik hebben beide een emailadres binnen één account waarvan ik voorzover ik van Ziggo begrijp de hoofdgebruiker ben.
Vandaag als experiment enkele een paar zelf aangemaakte IMAP mappen verplaatst naar de emailmap van mijn vrouw en daar laten al die niet te verwijderen bestanden zich probleemloos verwijderen.
Raadselachtig.

Terug
Bovenaan Onderaan