• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplaatsen waarden cellen binnen werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhessing

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Bekijk bijlage Verplaatsen.xlsxHallo,

Ben nieuw hier en kon mijn vraag niet vinden in de FAQ's en oudere berichten:shocked:.
Misschien simpel maar ik vind even de oplossing niet.

Ik haal gegevens op (VERT.ZOEKEN) van het ene werkblad naar het anderen; nu komen de gevonden waarden in één kolom terecht. Dit is verder prima. Nu zijn de waarden in deze kolom ongeveer als volgt:

Kolom B
124456
0
0
0
125468
0
0
0
156431

Nu heb ik de "nullen" niet nodig en wil de overige gegevens een kolom verder direct onder elkaar "automatisch" dus niet met is gelijk aan en dergelijke! krijgen, dus zo:
Kolom B Kolom C
124456 124456
0 125468
0 156431
0
125468
0
0
0
156431

kan dit, met een gewone formule of moet dit in een Macro/VBA oplossing? Zo ja op welke wijze?
Zo kan ik dan weer de verplaatste waarden weer gebruiken voor een koppeling met nieuwe gegevens.

BvD

John

Laatst bewerkt:
Gebruik deze matrixformule:
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS($B$3:$B$16>0;$B$3:$B$16);RIJ()-2);"")

Ingeven via Ctrl Shft Enter dan komen er { en } om je formule.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe,

Dank voor de snelle reactie. Echter resulteert dit, wanneer ik het rechtstreeks koppel aan de opgehaalde gegevens in eerste instantie in "0".
Nadat ik de waarden overzet naar een extra kolom (=ALS(B3=0;" ";B3)) werkt het wel. Deze tussen oplossing zou mogelijk kunnen worden toegepast (kolommen verbergen); mooier zou zijn wanneer het zonder extra kolom lukt. Mocht je wat weten...graag.

Ik ben een stuk verder geholpen, dank!

Nu heb ik de "nullen" niet nodig en wil de overige gegevens een kolom verder direct onder elkaar

Dit was toch je vraag, of?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan