Weet iemand hoe ik in een namenlijst de tussenvoegsels kan verwijderen of verplaatsen naar een andere kolom, zodat ik de daadwerkelijke achternamen op alfabet kan zetten?
Voorbeeldlijst:
Janssen
van de Grient
ten Thije-Groeneveld
van den Akker
Akkermans
de Moor-van Kampen
van der Haven
van Oort
Helaas staan alle namen op deze wijze in 1 kolom. Alfabetiseren is onmogelijk omdat er alleen naar de eerste letter wordt gekeken en 'van de Grient' dus onder de 'v' wordt gezet en 'de Moor' onder de 'd', terwijl die respectievelijk onder de G en onder de M horen te staan.
Het gaat er dus om dat ik de eerstgenoemde achternaam op alfabet kan zetten, dus niet de meisjesnamen die na het koppelteken staan.
Is er bijvoorbeeld een optie om alles tot aan de eerste hoofdletter te wissen of te verplaatsen?
Ik werk overigens met Office Home and Office 2010, NL.
Ik heb me al suf zitten zoeken. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Voorbeeldlijst:
Janssen
van de Grient
ten Thije-Groeneveld
van den Akker
Akkermans
de Moor-van Kampen
van der Haven
van Oort
Helaas staan alle namen op deze wijze in 1 kolom. Alfabetiseren is onmogelijk omdat er alleen naar de eerste letter wordt gekeken en 'van de Grient' dus onder de 'v' wordt gezet en 'de Moor' onder de 'd', terwijl die respectievelijk onder de G en onder de M horen te staan.
Het gaat er dus om dat ik de eerstgenoemde achternaam op alfabet kan zetten, dus niet de meisjesnamen die na het koppelteken staan.
Is er bijvoorbeeld een optie om alles tot aan de eerste hoofdletter te wissen of te verplaatsen?
Ik werk overigens met Office Home and Office 2010, NL.
Ik heb me al suf zitten zoeken. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken.