verplaatste bestanden onbruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthas

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2006
gisteren heb ik een aantal bestanden die los op de d-schijf stonden naar een mapje verplaatst, voor de overzichtelijkheid. nu krijg ik deze bestanden niet meer geopend. een testje met een ander bestand dat ik verplaatste van een cf-kaartje naar de d-schijf wees uit dat ook dat bestand op slot zat. de bestandjes zijn nog even zwaar, dus alle info zit er nog in. blijkbaar gaat er dus iets mis bij het verplaatsen. nu is de vraag wat en ook hoe ik die bestanden (tekeningen waar veel tijd in heeft gezeten..) weer kan gaan gebruiken.

Hallo,

Als je ook even aangeeft wat je bedoelt met "niet openen". Niet openen kan betekenen dat je een melding krijgt "cannot acces file...", of dat hij niks laat zien.

Om wat voor extensie gaat het?

Heb je geprobeerd om de bestanden in kladblok te openen?

Heb je geprobeerd het bestand te kopieëren naar een andere schijf en dan vanuit daar te openen?

Jeffrey

Laatst bewerkt:
hoi jeffrey, als ik het bestand in 'deze computer' wil bekijken zegtie: 'geen voorbeeld beschikbaar'. er is ook geen thumbnail te zien. het is zowel bij jpeg- als bij psd-bestandjes...
ook in t kladblok krijg ik niks te zien. als ik in phototshop de bestanden wil openen, krijg ik een leeg kadertje...

als ik t bestand wil kopieren krijg ik te lezen dat 'de toegang is geweigerd'. en dat ik moet controleren of de andere schijf niet vol is of dat t bestand in gebruik is ergens anders. wel, dat is allebei niet t geval.

Dus als je een bestand wilt openen vanaf je D:\ schijf zijn ze gelocked?

Als je een testje doet, dus je maakt een tekening/foto op je CF kaartje je opent hem.. krijg je dan precies het zelfde probleem?

Om wat voor bestandstype gaat het, ik gok uit je verhaald .psd (photoshop extensie)?

Hoe groot is het bestand?

Eigenschappen van het bestand al bekeken?

Je moet iets meer uitleggen, alleen zeggen dat "hij niet opent" is niet genoeg. Ik wil graag helpen.

Jeffrey

hartstikke tof dat je wilt helpen, ik zal wat meer vertellen van wat ik zie.

ik denk dat ze inderdaad zijn gelocked. het gaat om zowel psd (15mb) als jpeg (minder dan 1mb) bestanden die na verplaatsing niet meer te bekijken zijn. in de eigenschappen is niets bijzonders te zien, alle mb's zitten er nog in. eenmaal verplaatst kan ik ze op dit moment ook niet meer ergens anders heen verplaatsen. de toegang wordt dan geweigerd..

als ik een foto van een compactflashkaartje verplaats naar de d-schijf is er niks aan de hand. als ik vervolgens de foto verplaats op mijn laptop is t foute boel en is de foto locked..:confused:

nee, mijn dochtertje heeft hier wel een eigen account op de laptop maar heeft verder niks te vertellen:cool:.

Heb je geprobeerd het programma te installeren die ik hierboven had verteld. Als je dan naar het gelockte bestand gaat krijg je bij de eigenschappen van het bestand een extra tab (beveiliging) als je eens alle gebruikers Full control geeft moet je eens kijken of hij dan nog steeds niet geopend kan worden.

Als het dan nog niet lukt hoor ik het wel.

het is geweldig en jij verdient een medaille. met dat programmaatje krijg ik t spul weer open. 1000x dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan