• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verplicht vier cijfers invullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik kom er niet uit met voorwaardelijke opmaak.
In een veld moet verplicht een budgetnummer worden ingevuld dat bestaat uit vier cijfers, dus ergens tussen de 0001 en 9999. Nu wil ik dat op het moment dit niet correct is ingevuld, b.v. omdat er 100 is ingevuld, (of helemaal niet is ingevuld) de cel rood wordt en er ook een waarschuwingsbericht tevoorschijn komt. Volgens mij moet dit kunnen, maar via celeigenschappen krijg ik het niet voor elkaar. Graag even assistentie. Bedankt!!

Ik zou kiezen voor Getal tussen 0 en 9999 ipv lengte tekst.

Maar het is wel de bedoeling dat er vier posities worden ingevuld, dus 0001 en geen 1.
Zo ver als het voorbeeldbestand was ik ook gekomen, maar op het moment dat je vier letters invult komt er geen foutmelding.
Dus het moet een combinatie zijn tussen voorwaardelijke opmaak, celeigenschappen en valideren, denk ik..... Wie o wie:-)

Het mag eventueel ook met/in combinatie met VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan