• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verplichte invulvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico320

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
hallo, ik wil invulvelden maken in een document. zie bijlage voor verplichte invulvelden
b3 t/ b6. heb dit geprobeerd met valideren, maar dit lukt me niet.

alvast bedankt

Bijlagen

Hallo,

Wat moet er gebeuren als iemand niet alles invult?

Met gegevensvalidatie kun je instellen dat lege waarden niet worden toegestaan. Maar gegevensvalidatie is gemakkelijk te omzeilen met kopiëren/plakken of met DEL om tóch een lege waarde te krijgen.

hallo,

het is de bedoeling dat alle velden verplicht ingevuld worden (geen keuze uit validatie)
maar vrije teksten. dus eigenlijk moet de eerste cel ingevuld worden voordat je naar de tweede gaat

Kijk eens of je hier verder mee kunt.
Het is maar rudimentair opgesteld, het gaat over de werkwijze.

Cobbe

Laatst bewerkt:
hoi Cobbe,

ik zoek eigenlijk iets wat meteen in de cel moet worden ingevuld, dus niet met appart invulscherm, toch bedankt voor de moeite
gr. Nico

hoi Super Zeeuw,

werkt perfect, heb m meteen in de vba gecopieerd

thnx!

Misschien was het je niet opgevallen, maar je kan meerdere cellen selecteren of dubbelklikken en dan toch nog iets invullen.

In onderstaande bijlage heb ik dit uitgeschakeld.
Misschien heb je er iets aan.

Maar als het opgelost is, prima natuurlijk.

Bijlagen

@ Harry,

Mooie aanvulling.
Ik had er niets eens bij stilgestaan om dit tegen te gaan, zo is het compleet.

Achter Application.Goto zou in het voorbeeld bestand beter [B1] staan maar dat is een minor issue.

@ Harry,
Achter Application.Goto zou in het voorbeeld bestand beter [B1] staan maar dat is een minor issue.
En daar had ik niet eens bij stilgestaan. :o:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan