Verplichte velden word

Status
Niet open voor verdere reacties.

CTwordbasis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het opstellen van een basis document voor een opdrachtomschrijving in Word 2013.
Daarin zijn een aantal gegevens die ik verplicht wil laten invullen voordat het document wordt uitgebracht. Bijvoorbeeld door het te publiceren.
Nou wil ik er zeker van zijn dat al deze gegevens zijn ingevuld door de verkoper die de nieuwe opdrachtomschrijving maakt.
Is er een manier waarop je in het document kan verzorgen dat bepaalde velden verplicht ingevuld moeten worden voordat er bijvoorbeeld een publicatie wordt gedaan?
Ik heb laatst voor het eerst het gebruik van velden voor het eerst ontdekt in de ontwerp modus, maar ben er nog niet erg handig mee.

Gr. CT

Word velden kun je niet verplicht maken, helaas. Je zult dus via een macro moeten controleren of de velden zijn ingevuld of niet en dat is behoorlijk omslachtig. Veel beter is het om de verplichte invoer via een formulier af te dwingen, dan heb je veel meer controle. Ook daarvoor geldt dat je met macro's (VBA) moet werken, en dat de gebruiker dus macro's moet toestaan in het document anders werkt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan