Verranderring geluid bij overstap XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
274
ik heb sinds 4 dagen een nieuwe pc en ik heb mijn speakers gehouden. ik heb nu XP(home) edition en als ik het geluid zacht(normaal) zet dan doet mijn subwoofer het niet van mijn 2.1 setje. hij komt heel afentoe erineens hard dooreen dan hoor je ineens een dreun en dan krijg je weer slecht geluid. als ik het volume hard zet dan heb ik geen problemen en doet hij het perfect maar dan horen de buren en het hele huis het ook en dat is nou weer net even niet de bedoelling. vorige had ik nog op mijn oude pc os 98se en daar had ik geen problemen. wat ik wel een beetje raar vind dat je bij het configuratiescherm geluid en dan bij de geluid-apparaatbeheer en dan luidspreker instellingen (geavanceerd klikt dan staat er bij de opstelling wel 2 speakers 4 speakers en 4 met een center of subwoofer maar niet 2 speakers en een subwoofer. bij mij geluids-instellingen bij de taakbalk kan ik ook niets bij subwoofer veranderen (alsof hij hem niet herkent).


weet iemand hier raad mee!!!!
 
Welke geluidskaart, en indien onboard sound; welk moederbord?
 
Herkenning

Hoi,

Ten eerste Windows XP kan onmogelijk herkennen welke boxen je aan de computer hebt te hangen. Als je 2 boxen eraan hangt kun je xp nog instellen om 4 boxen te gebruiken. Ik denk dat jou probleem meer in de richting komt van de drivers voor je geluidskaart. Kijk eens op de website van je geluidskaart maker voor nieuwere drivers die ook voor xp bedoel zijn of voor windows 2000.
 
Sorry

sorry mensen ik had ff probelemen met mijn verbinding maar ben nu weer helemaal terug. ik heb al drivers ge download maar dit helpt niets en ik heb een realtek AC'97 chip on board voor mijn geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan