Verschil 4x en 8x AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

wojo00

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
Hallo allemaal,

Mijn videokaart is 8x AGP alleen is mijn moederboord maar 4x, gaat er hierdoor een hoop verloren? Is mij aan te raden om een 8x AGP moederboord te kopen of is er nauwelijks prestatie verschil?
Graag wat advies, alvast bedankt :)

AGP 4X stransfer rate 1066

AGP 8X transfer rate 2133

Dat is het verschil, maar of je hier wat van zou merken in de praktijk weet ik niet.

formatje zei:
AGP 4X stransfer rate 1066

AGP 8X transfer rate 2133

Dat is het verschil, maar of je hier wat van zou merken in de praktijk weet ik niet.

ik denk het wel;)

Als je alleen een beetje tekstverwerking doet en surft met de pc zal je er niets van merken, maar als je een beetje grafisch geweld er op los laat (spelletjes enzo) ga je dat zeker merken.

maestro12 zei:
Als je alleen een beetje tekstverwerking doet en surft met de pc zal je er niets van merken, maar als je een beetje grafisch geweld er op los laat (spelletjes enzo) ga je dat zeker merken.

Ja dat doe ik.. photoshop, flash, dreamweaver en games. De reden was ook voornamelijk voor games.. heb net ff met aida32 mn systeem bekeken blijkt dat mn moederboord dus nog slechter is dan ik dacht.. zo heeft het niet alleen 4x AGP maar zie ik net ook dat mn
PC3100 sticks maar lopen op 200mhz :s
Ik vond het al zo raar dat mn games zo slecht liepen terwijl ik toch een 2.4ghz heb met 1024 mb ddr wat dus niet eens optimaal presteerd.

Nieuw moederboordje kopen dus... Bedankt voor het advies :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan