Verschil 54G en MiMo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rolf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo allemaal,

Allereerst allemaal de beste wensen!

Ik vroeg me af wat nu het verschil is tussen een 54G draadloze router en een MiMo draadloze router. Ik las ergens dat MiMo alleen beter signaal heeft als je ook MiMo aanverwanten hebt (zoals MiMo draadloze netwerkkaarten).

Ik vroeg me af of MiMo nu ook signaal verbetering brengt ten opzichte van 54G draadloze netwerkkaarten.

Groeten,
Rolf

Hoi,

Kijk eens hier voor meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MIMO

"IEEE 802.11n" is dus nog geen standaard, hoewel diverse merken doen of dat wél zo is. Het kan dus zijn dat de definitieve standaard afwijkt van wat er momenteel op de markt verschijnt.

Wil je profiteren van de hogere snelheid en het verbeterde signaal, dan zal niet alleen de router, maar ook de draadloze netwerkkaarten IEEE 802.11n moeten ondersteunen.
Omdat ratificatie ontbreekt is het handig om alles van hetzelfde merk aan te schaffen.
In de regel ondersteunen de kaarten ook 802.11b en -g.

Maar het gaat er meer om of iemand ervaring heeft met een MiMo router. Stel ik heb een laptop en ik plaats een MiMo router, rijkt het signaal dan verder dan bij een standaard 54G router?

Ja, ik dus, met een Linksys WRT300N router, WPC300N pcmcia- en WMP300N pci-kaart.
Dat is bij iemand die kantoor aan huis (nou ja, dus in zijn verbouwde garage) heeft en waarbij het bereik met 'standaard' apparatuur niet toereikend was.

Overigens blijft de datasnelheid onder de maat in vergelijking met bedrade verbinding, maar het bereik was inderdaad aanzienlijk groter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan