Verschil Auto-opmaak tijdens of niet tijdens typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
In Word2000 kun je onder Extra/Autocorrectie/AutoOpmaak tijdens typen allerlei irritante automatische dingetjes uitzetten. Er is ook nog een tabje Extra/Autocorrectie/AutoOpmaak - waar is dat dan in hemelsnaam voor? Er staan nagenoeg dezelfde dingen bij, maar hoe verhouden die twee zich tot elkaar?

Bedankt alvast voor je antwoord,

Ingmar

De tweede gebeurt pas als je dit kiest in het menu, de eerste gebeurt letterlijk tijdens het typen.

Het kan hinderlijk zijn direct de paginaopmaak te hebben, als je nog bezig bent met een tekst. Waarom dit in gescheiden tabs staat is mij ook niet geheel duidelijk. Het zou best gecombineerd kunnen zijn.

Ik gebruik Word 2002 maar ik zie toch grote verschillen. Zo kan je bij Autocorrectie ook zelf woorden toevoegen. Verder zijn de items toch ook verschillend.

Groetjes,
Bennie

Jongens, bedankt voor de snelle reactie.

Ik begrijp dus dat de dingen onder het tabje "AutoOpmaak" allemaal tegelijk gebeuren zodra je daar "OK" hebt geklikt ... ok, dat is duidelijk.

Bennie, ik weet niet hoe Word2002 eruit ziet, maar in Word2000 kun je ook woorden toevoegen hoor. Ik heb er b.v. staan dat "plm" moet veranderen in "±", etc.

Al de dingen die daar standaard staan kun je trouwens beter weggooien geloof ik (b.v. dat "I nde" moet veranderen in "In de": als je dat soort fouten wilt corrigeren moet je daar miljoenen dingen invullen).

Ik vind het wel nuttig voor de ± veertig 3-letterige afkortingen die we in het Nederlands regelmatig gebruiken, als i.p.v. en z.o.z.: die van mij verandert "ipv" in "i.p.v.", "maw" in "m.a.w.", etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan