• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil berekenen data en tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra28

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2020
Hi,

Uit mijn systeem krijg ik begindata- en tijd en einddata- en tijd.
Hoe kan ik het verschil hiervan berekenen?

Daarnaast wil ik dan ook de begindatum- en tijd vergelijken met de gerealiseerde einddatum- en tijd, hoe kan ik dit berekenen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Je geeft een beetje te weinig informatie. Datums en tijden zijn getallen, dus die kun je bij elkaar optellen en aftrekken. Maar dat is vast niet wat je wilt.

Er is een begintijd en datum vastgesteld(a) en een eindtijd en datum(b). Ik wil graag weten hoeveel uren er in totaal tussen punt a en punt b zitten, maar ik weet niet hoe ik dit moet berekenen, daar het met uren en dagen is.
daarnaast is er dan ook een gerealiseerde einddatum en tijd (c). Dan wil ik dus ook weten wat het totaal aantal uren is tussen punt a en punt c.

Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker uitgelegd.

Je vertelt niks nieuws :). Als het om projecten gaat, dan praat je vermoedelijk over werkuren op een dag. Dat zijn voor de meeste mensen minder dan 24 uur. Maar wat je vraagt kan je met deze formules zien:
Code:
H3: =((F3+G3)-(D3+E3))*24
K3: =((I3+J3)-(D3+E3))*24

Super, ik heb wat ik nodig heb, dankjewel. Het ging trouwens om machine uren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan