• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Verschil berekenen tussen minimale waardes met criteria

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Koendevries

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2023
Berichten
22
Hoi,

Ik wil een specifieke berekening maken. Als bepaalde voorwaarden worden vervuld, wil ik dat het Excel het verschil berekent tussen de laatste twee minimale waarden. Als dit verschil 40 of meer is, wil ik dat dit in een cel wordt weergeven.
Zou iemand mij kunnen helpen? Er bevindt zich een voorbeeld bestand in de bijlage.
 

Bijlagen

  • vraag (2).xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 10
Koen,
het kan aan mij liggen, maar dit voorbeeldje voegt niets toe aan je vraag.
 
Het is mij volstrekt onduidelijk wat je wilt bereiken. Probeer het nog eens uit te leggen en geef in het document aan wat het resultaat zou moeten zijn.
 
Oke, sorry. Ik zal proberen het volgende uit te leggen, zoals weergegeven in het voorbeeldbestand.

Als de formule in cel D2 zou staan, zou deze moeten kijken naar de minimale waarde boven 30-06-2022 in datum 1. Als deze waarde groter is dan 9-8-2022, moet er geen waarde worden weergegeven. Alleen als dit wel het geval is, moet de formule de waarde retourneren uit datum 2. Waarbij de kolom naam aan de criteria “Naam” moet voldoen.

Dit geldt ook voor cel D3, waar als de minimale waarde in datum 2 binnen een periode van 40 dagen valt, datum 2 moet worden geretourneerd. Er valt dus geen datum binnen 10-2-2023, daarom retourneert die de waarde uit datum 2.
 
Helaas, te cryptisch voor mij, snap er nog steeds niets van.
 
Misschien dat het iets duidelijker wordt als je uitleg waarvoor je het wilt gebruiken en niet alleen maar zeggen wat de formule moet doen.
Zo begrijp ik er ook niets van.
 
Een voorbeeld plaatsen zonder enige deftige uitleg
En dan een uitleg plaatsen die niets met het voorbeeld te doen heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan