verschil C# en C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
hallo,
ik kreeg via het minecraft forum te horen dat ik beter aan de slag kon met C# of C++. (ipv visual basic)
maar wat is nou beter om mee te beginnen (voor een 14 jarige) en wat vragen ze in de ICT wereld?
mvg Matthijs van de Kuilen

Tussen C++ en C# zitten enorme verschillen. Zo moet je bij c++ bijv nog het geheugen beheren van jouw objecten, terwijl dit bij c# zo goed als voor je wordt gedaan. C# heeft ook erg veel weg van Java, dat zou ook nog een leuke optie zijn om te leren, maar omdat je al met visual basic(.net) bekend zegt te zijn kom je bij c#(.net) erg veel gelijkernissen tegen. Zelf zou ik, al ik jouw was, beginnen met het proggrammeren in C# of Java. Deze talen zijn erg eenvoudig op te pakken, en daarom erg bruikbaar om te leren programmeren. Wanneer je kan programmeren kun je iedere taal in principe nog wel leren.

C# is een taal dat door Microsoft is ontwikkeld, en het makkelijkst is om hiervoor te programmeren met visual studio.
Als je java programmatjes zou willen schrijven zou je eens naar intelliJ kunnen kijken, dit is een erg goede omgeving.

Op youtube kun je enorm veel uitleg, in de vorm van kleine projecten vinden (turtorials), hiermee kun je eenvoudig wegwijs worden met deze programmeertalen.

C++ is een erg lastige taal om in te beginnen, omdat een kleine wijziging in je programma, erg onduidelijke resultaten kan geven, terwijl in C# of Java je een erg duidelijke omschrijving van het probleem kan vinden. En omdat de taal zelf ook lastig in elkaar steekt.

C# is het makkelijkst om te beginnen ja, en ik zag in een ander topic dat je met java bezig was?

Ja, met eclipse. Plugins voor het spel minecraft en android apps

Als je Java onder de knie hebt, dan is C# maar een hele kleine stap. De talen lijken ontzettend veel op elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan