Verschil HP w2408 en Samsung 2493hm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bananendaantje

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Wie weet het verschil in kwaliteit tussen de HP w2408 en de Samsung 2493hm ???

Ik was dol op die voet van HP, zag goed uit, en ik heb ook effe aan het scherm gedraaid.
Ook uit de revieuw's bleek dat veel mensen voor de 2007 of 2207 of 2408 kozen vanwege het mooie beeld.

Totdat:

Toen kwam er een Samsung 2493hm in mijn browser te staan tijdens het surfen op het internet, en de revieuw's waren ZEER BELOVEND van mensen die hem zojuist hadden aangeschaft.
Er was zelfs iemand bij die zijn pas aangekochte 2 dagen ouden nieuwe Iiyama 24 inch scherm (en dat terweil hij dat scherm had gekocht vanwege de goede revieuw's) terug had gestuurd en ruilde voor een samsung 2493hm.

Dus is mijn vraag:

Wie heeft de schermen gezien en heeft ze getest en met elkaar kunnen vergelijken.
Wat voor mij het belangrijkste is, is de kwaliteit van het beeld zelf en de (gebruikers)inkijkhoek

---------------------------------------------------------------------

Sjonge zeg, ik ben vandaag ergens geweest waar alle tft's aan stonden en waar je zelf kon uitkiezen wat je wou zien.
Bijv: aplicatie-demo, film's, spel, enz.
Daar stond ook de HP2207h tussen.

NOU IK KAN JE 1 DING ZEGGEN - SUPPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het zwart was zwart, en de kleuren veel voller en duidelijker.
Wat er bijvoorbeeld op de samsung 2243nw en 226bw en alle andere, waaronder dure eizo schermen, flets, te licht, wazig, en onduidelijk uitzag (omdat de film zelf al zo was - savonds in het donker ofzo - of omdat men de film een oud uiterlijk wou geven), was op de HP2207h nog altijd mooi, en wel zo mooi dat ik niet snap waarom al die andere er nog staan om te verkopen.
Dat ding sprong er gewoon helemaal tussen uit.
Ik heb nog nooit zo'n over-duidelijk verschil gezien.

Maar nou moet ik effe uitzoeken wat de samsung 2493hm voor een scherm heeft. (mat of glad)
Spiegeling of niet - het beeld is belangrijker dan alles.

Maar heeft de samsung dan ook zo'n spiegelend/glad beeld of juist mat ontspiegeld ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan