• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschil in dagen berekenen per medewerker rekening houdend met roostervrije dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een bestand waarin ik bij kan houden hoe lang iemand met een taak bezig is.
Iemand mag maximaal 1 dag met een taak bezig zijn.
Er moet wel rekening gehouden worden met roostervrije dagen en eventuele feestdagen. Het gaat alleen om werkdagen.
Voorbeeld;
Medewerker A heeft een roostervrije dag op woensdag.
Hij begint op dinsdag met een taak en is op donderdag klaar, dan moet excel zien dat dit 1 dag is aangezien woensdag zijn roostervrije dag is.
Hetzelfde geldt voor het volgende als iemand op de vrijdag met een taak begint en hij is op maandag klaar, dan moet excel dit zien als 1 dag, aangezien hier het weekend tussen zit.
Idem dito voor de feestdagen. Als iemand bijvoorbeeld op de vrijdag met een taak begint, op de maandag een feestdag is en dinsdag zijn roostervrije dag is en diegene op de woensdag klaar is. Dan moet Excel dit als 1 dag zien. (weekend, de feestdag en de roostervrije dag tellen namelijk niet)
In het bestand staat per medewerker aangegeven de roostervrije dag en de voor iedereen geldende feestdagen.
Hopelijk heb ik het hierboven goed uitgelegd en kan iemand mij helpen.:D
Hierbij het bestand: Bekijk bijlage verschil dagen.xlsx
Gr. NESJA

NESJA,

Kijk of je het zo bedoel, ik heb er maar 1 gedaan.
Misschien help het je de goede richting op?

Ik heb even de start datum op zaterdag en de eind datum op maandag gezet, dit om te testen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Verschil dagen(AV).xlsx

Iets andere insteek, in tabblad beschikbaarheid aangegeven wanneer mensen aanwezig zijn en op basis daarvan aantallen berekenen.
Je kan ook de juist de afwezige dagen invullen en dan de formule =AANTALARG vervangen voor =AANTAL.LEGE.CELLEN

Gewoon de ingebouwde functie NETWERKDAGEN.INTL gebruiken.
Maak gewoon een tabelletje met de dagen waarop niet gewerkt wordt een 1. Zie kolom O & P opmaak moet wel in tekst gebeuren.

Bijlagen

Vraag me wel af waarom startdag en dag dat het klaar is als 1 gezien moet worden
wat als het dezelfde dag klaar is ?, 0 dagen ?

mvg
Leo

@ Plonske

denk voor even en oneven dat hij zo kijkt naar dag en niet naar week, voor de rest super

mvg
Leo

Oeps even vergeten de week te testen.:o
Ook een dag in mindering gebracht
Bij deze even aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
iedereen bedankt voor jullie hulp. Alhoewel ik bijna niets van de formules snap:o wil ik jullie bedanken.
Special tnx to plongske, dit is inderdaad wat ik bedoel.
GR. NESJA

Ik denk dat ik m nu wel snap, wellicht dat t te maken had met hoe het geschreven stond. Ik had niet door dat kolom O en P stond voor de dagen dat er niet gewerkt wordt.:o denk dat dit voornamelijk te maken heeft met mijn nog beperkte kennis van Excel en haar mogelijkheden.
Desalniettemin ben ik zeer onder de indruk hoe u dit in een formule heeft vertaald:)
nogmaals tnx
Ik heb trouwens nog een vraag op deze site die open staat, aangezien u mij meerdere malen heeft geholpen, zou ik u willen vragen of u dit wellicht ook kunt oplossen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/901823-rooster-maken-in-excel

Dan had je dit uit #5 waarschijnlijk niet gelezen?
Maak gewoon een tabelletje met de dagen waarop niet gewerkt wordt een 1. Zie kolom O & P opmaak moet wel in tekst gebeuren.
Helaas zie ik niet direct een oplossing voor je andere vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan