• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil in datum + tijd uitrekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TMD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Ik heb wat moeite met het uitrekenen van tijdsverschil tussen twee datums (met tijd).

in kolom A staat een datum en tijdregistratie die door celeigenschappen alleen de datum laat zien
in kolom B staat een datum en tijdregistratie die door celeigenschappen alleen de tijd laat zien

Deze zijn ingevuld doormiddel van een knop met vba code.
Code:
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=now()"
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

in kolom C staat een datum die handmatig is ingevuld
in kolom D staat een tijd die handmatig is ingevuld

In kolom E wil ik graag het verschil uitrekenen van A&B - C&D

Het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik snap het idee van excel dat de tijd omrekent naar een getal maar het lukt me niet om hier mee om te gaan. Zit de oplossing in de celeigenschappen van Kolom C/D of in de VBA code van kolom A/B

Voorbeeldbestand (zonder VBA maar voorbeeld is waarschijnlijk voldoende)

Bekijk bijlage TijdVB.xlsx

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt

In B2 en C2 staat hetzelfde: een waarde op basis van Now vermoed ik. Dus beide cellen een Datum + een tijd, alleen de opmaak is anders. In E2 heb je alleen een datum staan, en in F2 alleen een tijd. Ze bij elkaar optellen doe je nooit met het & teken, maar met een +. Dus wat wil je nou eigenlijk zien? En waarom zo ingewikkeld? Tel je B2 en C2 bij elkaar op, dan krijg je (heel logisch) 2-8-2137 20:25 als uitkomst. Zal je vast niet willen. Dit: =(E2+F2)-B2 levert wél een resultaat op.

opgelost, ik zat veel te moeilijk te doen door ook a en b bij elkaar op te tellen maar dat is uiteraard helemaal niet nodig.

Bedankt voor het nemen van de moeite!

De macro kan ook wel wat eenvoudiger

Code:
ActiveCell = Now

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan