• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil in groote

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Ik heb 2 bijna de zelfde bestanden met de zelfde hoeveelheid gegevens.
De een heeft een groote van 81 kb en de ander een groote van 88.000 kb
Hoe kan dit en wat kan ik dan contoleren of wat heb ik fout gedaan.
e de waele

Mogelijk heb je een cel in een ver verwijderde rij / kolom, al dan niet bewust gevuld gehad met data en deze later weer gewist. Excel zou de tussenliggende rijen / kolommen allemaal kunnen "herinneren" als zijnde deel uitmakende van het bestand.

Wat je kunt proberen is het instellen van een afdrukbereik (alleen de cellen met data selecteren en dan het afrdukbereik instellen) in het grootste bestand en vervolgens het bestand saven. Wat is nu de grootte ?

wat ook mogelijk is dat je bij het ene bestand ooit de optie wijzigingen bijhouden hebt gebruikt (dat vindt je in het menu extra]. Wanneer je een keer kiest voor alle wijzigingen accepteren wordt het bestand gelijk een stuk kleiner.

Ik heb dit allemaal gedaan zonder resutaat maar waar zit nu het meeste gebruik van het programma
Kan ik niet ergens kijken waar de fout zit ik heb wel 12 maand tabbladen in deze map zitten.
Maar dat is bii de andere ook het geval.
e de waele

Mogelijk heb je een cel in een ver verwijderde rij / kolom, al dan niet bewust gevuld gehad met data en deze later weer gewist. Excel zou de tussenliggende rijen / kolommen allemaal kunnen "herinneren" als zijnde deel uitmakende van het bestand.

- De laatste cel vind je met Ctrl-End. Als die ver onder de cel zit waarvan jij denkt dat het de laatste is, dan moet je tussenliggende kolommen en rijen verwijderen.
- Zijn de bestanden echt gelijk? Gebruik je bv. in het grote bestand formules die in het kleine vervangen zijn door waarden?
- Is het doenbaar om de tabbladen in het grote bestand (eerst een kopie van het bestand nemen) één voor één te verwijderen en te kijken wat met de grootte gebeurt? Als het drastisch kleiner wordt bij 1 tabblad weet je dat daar misschien problemen zijn.
- Welke soort formules gebruik je? Veel VBA code waar één of ander probleem mee ontstaan is (kopieer de VBA code eens naar een tekstbestand, delete de code, sla op, en kopieer de code terug. Enig verschil?)
- enz...

Wigi

Heb je wellicht vaak gekopieerd naar het bestand van 88.000 Kb ?
Excel is namelijk berucht dat de grootte van bestanden dan spectaculair kan vergroten.

Door het verwijderen van de opmaak, zal de grootte van het bestand flink gereduceerd kunnen worden.

Kijk eens op de site van Luc Heyndrickx, deze heeft hier een mooi progje voor.
http://www.newbytes.be/

ga naar excel
ga naar punt 16: Bestandscompressie.
Download deze add-in.

All credits goto Luc.

Groet,
Ferenc

ps.
dit progje haalt alle zooi uit je sheet.
het laat niet zien waar het hem in zit :(

Laatst bewerkt:
Ik heb cont end gedaan en de cursor staat inderdaad helemaal onderaan bij rij 3300 en bij de achterste kolom daar zal het wel in zitten
Ik heb nu even geen tijd om de kolommem en rijen te verwijderen maar ik zal er zeker op terug komen iedereen nog bedankt voor de diverse tips ik zal deze allemaal eens uitproberen
e de waele

Ik heb nu even geen tijd om de kolommem en rijen te verwijderen maar ik zal er zeker op terug komen

Dat is toch simpelweg in de kolomnamen de kolommen selecteren en dan rechts klikken, verwijderen. Analoog voor de rijen.

Goed, we horen er nog van.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan