verschil in grootte van database

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Goedemorgen allemaal,

ik heb een vraagje:. Ik heb een access database, met diverse tabellen, schermen enz. Deze is voor meerdere klanten met ieder dezelfde versie, alleen de inhoud van de tabellen verschilt natuurlijk. Maar als ik comprimeer en herstel, zijn 4 van de 5 versies ongeveer 70MB, maar eentje is 2 keer zo groot (144MB). Het comprimeren levert geen foutmelding op. Heeft iemand enig idee hoe dit verschil te verklaren is? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg. Tigo

En het is niet zo dat die ene versie veel meer data in de tabellen heeft als de andere versies. Dit is ongeveer gelijk bij allemaal.

Worden er afbeeldingen in de database opgeslagen? Of andere bijlagen? Ik vind de db ook gecomprimeerd redelijk groot.

Hoi Michel,

nee, geen bijlagen of foto's. Om een indruk te geven: ongeveer 55 tabellen, ongeveer 100 schermen, ongeveer 80 rapporten.

En ik vond die 40MB al meevallen :)

Dan heb ik er geen verklaring voor. Wellicht dat de klant op een ander besturingssysteem werkt en/of de schijfpartitie heel anders heeft staan dan de andere klanten waardoor de sectorgrootte 2 keer zo groot is als bij een andere klant. Maar dan nog, dat zou het verschil niet mogen verklaren.

Gek he. Ik heb de grote versie ook op mijn eigen pc laten comprimeren, maar ook dan blijft ie zo groot. Nou ja, de klant heeft er verder geen last van :)

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan