• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschil in kollomen laten zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guu5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Guu5

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hallo

Ik heb 6 kolommen waarvan 2 doorslaggevend zijn met waarden en die andere 4 kolommen zijn informatie.
nu wil ik makkelijk het de verschillende van die kolommen zien en dezelfde
het gaat om kolommen met letters dus A - A is hetzelfde en A - B is een verschil
kan iemand mij daarmee helpen?

Mvg

Guu5

Je kan hierbij gebruik maken van voorwaardelijke opmaak.

Probeer een formule er voor te gebruiken

Zo iets als dit

=$A5=A en dan opmaak tekst groen ofzo
en dan tweede regel
=$A5(is niet) A voor deze weet ik zelf de formule niet mischien dat iemand anders het hier kan opmaken?

Ps een bestand uploaden helpt een hoop dan reageren mensen sneller en kunnen ze het meteen voor je in het bestand aanpassen(ontdaan van vertrouwelijke informatie offcourse)

Marco

Laatst bewerkt:
Inderdaad Marco. Graag een voorbeeld bestandje Guu5....

Helemaal geweldig!

Is dit wat je bedoeld?
Code:
=ALS(D2=E2;"hetzelfde";"verschillend")

Plak deze formule bijvoorbeeld in G2 en trek hem door naar beneden...

Laatst bewerkt:
Ik bedoel meer dat je snel een lijst krijgt met welke straten het zelde zijn gebleven en welke veranderd zijn als dat mogelijk is!

Je bedoelt dat als de labels "A-A" zijn het ongewijzigde de adres moet getoond worden. Als de labels "A-B" zijn moet het gewijzigde adres getoond worden?

elk adres is verschillend ik wil gewoon snel kunnen zien al Label 1 C is en Label 2 A welk adres dat is met iets dat er een kolom naast komt met al die adressen waar een verschil in zit tussen label 1 en label 2 snapje?

Dus als de labels verschillend zijn, wil je het adres zien in een andere kolom. En wat wil je zien als de labels overeenkomen?

De labels die gelijk zijn interesseren me niet die hebben geen meerwaarde voor mij alleen maar degene die verschillend zijn

Dan is dit dus de formule in het voorbeeldbestand F2 of G2 (wat jezelf wilt):
Code:
=ALS(D2=E2;" ";"B2")

We komen er uiteindelijk wel ;)

Laatst bewerkt:
zou je die eens in het bestandje kunnen zetten? en uploaden?

dan nog 1 vraagje zou het nummer er dan ook nog achter kunnen staan?:)

Ook als ik de '' zet in de waarde als waarde zegt excel dat er een fout in zit

Bij celverwijzingen moeten er geen "-tekens staan, anders ziet Excel hem als tekst. Kopieer deze voor adres en nummer erachter:
Code:
=ALS(D2=E2;" ";B2&" "&A2)

Je kan de cellen A2 en B2 ook omdraaien natuurlijk...

Laatst bewerkt:
Jahoor het is gelukt heel erg bedankt scheelt veel tijd uitzoeken:) haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan