verschil in pagina's met zelfde css

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Ik heb een site gemaakt tijdje terug en nu de taak van het bijhouden. Maar laatst viel me ineens op dat ik bij de pagina http://www.wifocarr.nl/NL/Woontrailer.html een grotere ruimte heb tussen de nav bar en de afbeeldingen in vergelijking met de pagina http://www.wifocarr.nl/UK/Woontrailer.html

De html is hetzelfde voor zever ik weet en de CSS is hetzelfde bestand dus daar kan het niet aan liggen. Er is uiteraard een verschil maar ik zie het niet. Iemand die me hiermee kan helpen? Of nog beter, is er een simpel progje waarin je code kan vergelijken om er verschillen uit te halen? Zodat ik emzelf kan redden.

Groeten merijn

Wat je in ieder geval zou moeten doen (eh, dit is een advies, geen voorschrift)
is de Web Developer plug-in installeren van Chris Pederick
en de Firebug add-on
beiden voor Firefox.

Met die twee tooltjes wordt het leven van een ontwikkelaar opeens leuk en simpel.

Deze zijn echt onmisbaar.....

Hey tecsman bedankt voor je reactie. Ik ga die progjes proberen.

Ik zal de divs ook eens bekijken

THNX!!!

Het spijt me verschrikkelijk maar ik zie het verschil niet in de divs (ben ook een onervaren amateur :P)
Wat ik nu wel zie is dat die tabel die ik gebruikte als spacing in de engelse versie niet wordt weergegeven terwijl die wel in de html staat. Of zeg ik nu iets doms :P

Programma's heb ik gedownload voor Chrome en lijkt me idd een aanwinst.

THNX

Laatst bewerkt:
De content waar het over gaat (met name de foto-tjes)
staat in een tabel (<table>

Op beide pagina's staat die tabel genest in een div met id="page-content".

Daar houdt de overeenkomst op. Want:

op de Engelse pagina is "page-content" genest in "container" en die is weer genest in "top_nav"
op de Nederlandse pagina zijn "page-content" en "container" samen (op zelfde nivo) genest in "top_nav"

En de div "left_col" kent ook op beide pagina's een andere positie.

Dat verklaart het verschil in rendering.

Hey tecsman, ik zie het nu inderdaad nu ik rechtermuisknop doe en element inspecteren met chrome. Alleen als ik de html van beide doorkijk zie ik het niet dan lijken alle divs tegelijk te openen en te sluiten.

Ik ga er mee bezig iig!!

Bedankt!!

Grtz Merijn

update: als ik bij een NL pagina de right_col er bij haal is de rendering weer anders... dan doet ie hetzelfde als bij de engelse site's
Leeg gebeurt er niks maar zodra ik wat in de right_col zet springt de tabel omhoog tegen de nav_bar aan

Hoe kan dat gebeuren, dat de inhoud van de ene div blijkbaar invloed heeft op een andere div?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan