Verschil in perfornce tussn modems?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb een standaard 20Mbps ADSL abonnement. Eerst gebruikte ik mijn oude Fritz!box 7170. Bedraad werkt die perfect. Nu heb ik een Huawei HG655D modem in gebruik. Indien ik mijn computer bedraad ga ansluiten, dan duurt het laden van pagina's wat langer met Huawei dan met de Fritz!box. De downloadsnelheiden van beide modem zijn ongeveer gelijk. Het enige, wat ik kan bedenken, is dat de fritz!box misschien meer rekenkracht voor de firewall over heeft dan het Huawei modem.

Upstream line rate (kbit/s) 1020
Downstream line rate (kbit/s) 19974
Line standard ADSL2+
Channel type Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.7
Downstream SNR (dB) 8.3
Upstream output power (dBmV) 12.3
Downstream output power (dBmV) 18.8
Upstream CRC 0
Downstream CRC 55062
Upstream FEC 146733
Downstream FEC 14703731

Upstream Attenuation(dB) 7.9
Downstream Attenuation(dB) 14.5

Laatst bewerkt:
En die Fritzbox werkt niet draadloos? Of kan je je Fritzbox niet goed configureren bij je abonnement?

De Fritz!box ondersteunt ADSL2 en kan 802.11g. Maar ik heb een upgrade naar VDSL2 besteld, dat kan of de Huawei modem of ik moet een nieuwe fritz!box kopen.

Ik had eerst WLAN op de modem aan staan, maar dan heb ik niet in het hele huis dekking. Met een AP op de eerste verdieping wel...

Laatst bewerkt:
Tsja, als je het maximale uit je verbinding wil halen, zal je toch voor het modem moeten kiezen of voor een nieuwe router (of fritz!box). Ik vraag me alleen af: ga je bij VDSL2 ook naar een abonnement met een hogere snelheid? Of blijf je op de 20 MBit/s? Anders kan je gewoon bij je oude frits!box blijven. Ook vraag ik me af of het wel zin heeft als je een 2x zo snel abonnement hebt, je ook nog snellere laadtijden wilt hebben. Ik zou het eerst een tijdje aankijken als ik jou was (tenzij je voor het modem moet betalen).

VDSL2 werkt niet op een ADSL2 modem. Behalve dat ik 30Mbps download snelheid zal krijgen krijg ik ook 3Mpbs uploadsnelheid. Mijn zoon heeft een youtube kanaal, daar is uploaden heel belangreik. Maar ik dacht ook eerst het nieuwe internet te bekijken...Zal nog deze maand het geval moeten zijn.

Met VDSL2 en afgeknepen 30Mbps heb ik ten eerste veel minder downlink fouten. Hetgeen betekend dat de kwaliteit van het Huawei modem van minder invloed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan