verschil laptop/processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Door problemen met mijn laptop, een HP Pavilion DV7-1299ED, kan ik deze bij de winkel omruilen voor een Asus N90 SC.

Het scherm van de Asus is iets groter. Verder zijn specs. redelijk overeenkomend volgens mij. Alleen de processor twijfel ik aan. In de HP zit een P7450 en in de Asus een T4300.

Zit er veel verschil tussen beiden? En wat denken jullie verder van de Asus in vergelijking met de HP?

De P is sneller en heeft een lager TDP (dus zuiniger), ook is de L2 cache 3x zo groot. Qua processor ga je er dan wel op achteruit. Of het merkbaar is vind ik wel lastig te bepalen dat zal afhangen van wat je er mee doet.

Oke bedankt,

Heb even verder gekeken en kwam toen de volgende laptop tegen: Asus K701C-TY006X-T6600. Deze heeft een iets kleinere harde schijf, maar dat vind ik niet zo erg en kan ik evt later nog vervangen en toch een iets betere processor, de T6600. Wel weer een iets kleiner scherm 17 inch, maar das net zo groot als de HP dus dat is prima.

Deze laptop heeft alleen een wat lagere resulutie. Maar vraag me af of je dat zal merken. En ik lees op internet dat deze een HD ready scherm heeft. Is dit verkooppraat of heeft het ergens nut voor?

Hoe hoger de resolutie des te meer past er op je scherm, maar ook des te kleiner.
Als je HD films bekijkt op je laptop is het wel fijn om ook een HD resolutie te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan