Verschil legaal en illegaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Wat is het verschil tussen illegale Windows 8 en Legale Windows 8?
Bij illegale Windows 8 weet ik dat het niet geactiveerd is en die is precracked.
Is er iets dat je in legale versie van Windows 8 kan doen en in die van illegale niet?

Het gaat niet alleen over Windows 8 maar in het algemeen over Windows.

Het probleem met een illegale versie is, dat deze geblokkeerd kan worden, als er (per ongeluk) een update wordt geïnstalleerd, die gegevens over Windows naar Microsoft verstuurd. Zo kan Microsoft zien, dat de Windows-versie illegaal is. Dan is het niet meer mogelijk om in Windows te komen totdat er met een geldige productcode geactiveerd wordt.

Een illegale Windows-versie kan wel geactiveerd zijn, overigens; ik noem dat zelf een 'illegaal legale' versie. Deze versie hoeft ook niet per definitie precracked te zijn. Je kunt bijv. via Dreamspark of Technet geheel legaal, gratis Windows-versies downloaden. Er moet uiteraard wel een betaalde productcode worden gekocht om te activeren. Als Windows in plaats hiervan geactiveerd wordt met bijv. een loader, wordt deze meteen in een keer illegaal.

Dus een illegale versie van Windows moet je nooit updaten?

Je kan hem wel updaten, prima zelfs, maar er zit (vooral bij Windows XP) vaak één update bij (Windows Genuine Advantage-gerelateerd), die Windows als illegaal markeert.

Kan je dan alle updates downloaden of alleen de onbelangrijke?

Ja, je kan alle updates uit laten voeren, maar zoals gezegd, klik dan wel op handmatig want je zou dan die WGA niet moeten installeren. En ook als ik mij niet vergis, de updates van Windows Media player, want ook dan ben je de jojo. (was in XP altijd zo)

Maar eh..............je wilt dat toch niet gaan doen hè?!

Je kunt alle updates downloaden, belangrijk en optioneel. Bij Windows Vista en 7 heb ik overigens nog nooit gezien dat een update, Windows als illegaal markeerde, enkel bij Windows XP, na het installeren van een Windows Genuine Advantage-update.

nee ik wil het niet doen ik heb al Windows 8 gekocht.

Nu wij toch over Windows praten heb ik enkele vragen
Sinds vorige week heb ik Windows 8 pro gekocht heeft hij een einddatum dus een datum waarop hij vervalt en dat ik een nieuwe moet kopen?Ik hbe hem van Microsoft gekocht.

En welke versies van Windows 8 zijn er allemaal?
In reclame op krant enz staan er bij laptops Windows 8 Home Premium, maar op Windows store staat alleen Windows 8 pro en nog 2 andere versies.

Als de licentieperiode verstreken is, moet je een nieuwe productcode kopen.

De Windows 8-versies zijn Windows 8 (gelijk aan Home Premium), Windows 8 RT (voor systemen met ARM-processor), Windows 8 Pro en Windows 8 Enterprise (voor bedrijven).

en wanneer zal de licentieperiode verstreken zijn?

De einddatum staat vermeld bij de Computereigenschappen, onderaan dit venster klikken op Details in Windows-activering.

Ik denk dat de licentieperiode echter 180 dagen is.

En kan ik op een 32 bit besturingsyteeem 64 bit installeren?Zo ja moet dat dan een clean installatie zijn of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan