verschil localhost en gewone browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

nosmaS

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
hallo
als ik een site maak met php kan ik deze testen in mijn localbrowser, maar dan wordt de php code (of wat deze zou moeten weergeven) niet weergegeven
als ik de site online zet dan geeft ie de code wel weer
het is veel gemakkelijker (lees sneller) om te testen in localhost dus weet iemand mischien welke (waarschijnlijk kleine) configuratie fout ik gemaakt heb
geeft hetzelfde resusltaat in mozilla als in internet explorer
greetz
Erik

Je wilt het bestand gewoon aanklikken en openen in een browser? Dat gaat niet werken...

PHP is een server-side programmeertaal, dat betekent dat er een server aan moet staan die PHP ondersteunt.

Er zijn verschillende all-in-one webservers die met 1 installatiebestand meteen de Apache Webserver, de MySQL database, PHP en het databasemanagement programma PHPMyAdmin installeert...

XAMPP
phpdev
USB-Webserver (Mijn favoriet, kun je uitvoeren zonder dat je iets hoeft te installeren)

neen ik heb dat hele boeltje al geinstalleerd, en ik kan ook daadwerkelijk pagina's openen via localhost, maar als ik de pagina's open localhost geeft hij enkel de html code (omgezet in tekst) weer en "vergeet" de php code

ja, dat probleem heb ik ook altijd.

maar ik vind dat geen probleem, ik load altijd meteen mn bestandjes op!

phpinfo werkt wel?

hallo
als ik een site maak met php kan ik deze testen in mijn localbrowser, maar dan wordt de php code (of wat deze zou moeten weergeven) niet weergegeven
als ik de site online zet dan geeft ie de code wel weer
het is veel gemakkelijker (lees sneller) om te testen in localhost dus weet iemand mischien welke (waarschijnlijk kleine) configuratie fout ik gemaakt heb
geeft hetzelfde resusltaat in mozilla als in internet explorer
greetz
Erik

heb je ISS geinstalleerd via configuratie, software, extra programma onderdelen toevoegen.

kan je wel de php site phpinfo oproepen? <? php phpinfo( )?>

dat lukt bij mij niet. zie mijn vraag http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290912

Groeten en succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan